Friday, July 19, 2013

Jalan-jalan Isi Perut : Sekitar tempat keje

tadaaaa......

arini dah bape hari  berpuasa? hari ke 10 kan...sekejapan jeeeeeeeeee....

sepanjang 9 hari kita puasa ni, kami kat rumah tak de pon makanan proper...maksudnya mak aku masak dan semua makan sama2...ada la...masa 1st pose...pastu ermm menu ikut tekak masing2 :p

tahun ni pon aku baru masuk dapur sekali je....diulangi sekali....masak pon simple2...nanti la aku tepek pic :p

arini.....jalan-jalan isi perut....kali ni kawsan area opis je kuikuikuikui

sebenarnya aku baru sedar, yang sekitar tempat keje aku ni banyak je kedai makan. tapi tu la tiap kali nak lunch tak tahu nak makan apa...macam dah boring..... :p

bila aku tengok pic dalam hp aku, banyak sebenarnya pilihan....saje la tu kata tak de tempat makan muahahahaha

1st.... Nasi Kandar Kudu bin Abdul

perghhh tengok gambar ni meleleh oi..selera plak rasa.. (bulan puasa kan.gini la rupanya hehe) lokasi dia kat jalan tuanku abd rahman. berdekatan dengan Tune Hotel. restoran ni memang glemer. kalau datang waktu lunch memang kene beratur... :)

nasi kandar ayam rm5.50.papedom sepinggan rm1 dan air bandung rm3 = rm9.50

2nd.... rojak singapura

Cafe ni berhampiran dengan tempat keje aku. apa ntah nama nya. tapi rojak ni memang terbaek la...ice lemon tea dia pon sama. untuk saiz kecil boleh share 2 orang. aku makan sorang tak terhabis hehehe

rojak singapura saiz kecil rm5.80 dan ice lemon tea rm3 = rm8.80

3rd...... kedai goreng2 dulang...

nape panggil dulang plak??sebab makanan dia memang letak dalam dulang ni....puas ok makan...sedap-tak-sedap tapi selalunya licin je hehehhe




setiap plate rm5....agak berbaloi sebab portion nye banyak :D

4th..... restoran masakan kampung....


kalau makan kat sini, aku lebih suka makan nasi ayam dia...tak pun mee goreng basah....plus air buah dia....kira layan la makan sini.cuma tak tahan tu kedai dia suka fullhouse. tu yang potong nak layan selalu hehhe

nasi ayam rm3.50... mee goreng basah rm4.50 ...air buah rm2...

buat masa ni, ni je dulu....ada lagi pic...tapi dari td aku asyik kecuqqq ayaqqq liuqqq tgk pic hahahahaha

daaaaaaaa...................

6 comments:

  1. hidang dalam dulang je??lain dari yg lain nih..

    ReplyDelete
  2. hai diana,

    dia memang letak dalam dulang cmtu...xde la dulang besar. tapi kalau makan mmg puas la :)

    ReplyDelete
  3. hai ezlinda,

    sbb bulan puasa kot hehehe.....

    ReplyDelete
  4. byk nya makanan..ohhh tidakkkkkkkkkkk

    ReplyDelete