Thursday, July 11, 2013

Jalan-jalan Isi Perut : Restoran Trio, Jalan Yap Kwan Seng

Salam....

hari ni dah hari kedua berpuasa kan....semalam aku lembik untuk 1st day. sebab dah selalu sangat makan banyak, ha rasakan....muahhahaha

so aku tengok2 HP teringat lokasi tempat makan aku pergi sebelum puasa. mimi ajak kuar makan sebab dia dapat bonus berbulan-bulan....memang aku kagum....dapat bonus belnja kawan ekekeke

so aku la kene cari lokasi tempat makan....

aku pilih....Restaurant Scrumptious, Jalan Yap Kwan Seng :)

aku google semua kata makanan kat Scrumptious ni sedap.best la apa la...dan tak tau plak diorang dah tutup kedai ni....wawawa

dan telah ditukar kepada restaurant trio...

 elok sampai, ktrang disambut oleh seorang perempuan iran. lembut sangat tutur bicara nya. hehe...ktrng masuk dan dia bagi buku menu...tengok2....80% makanan arab wawawa

penat aku feeling nak makan western sekali dapat makan resipi arab :(

dah sampai tak kan nak kuar plak kan...so ktrang tengok je menu2 dia...ada makanan arab dan juga western..so boleh la pelbagai kan...ok jom order

kebanyakan ktrang order, perempuan tu yang rekemen....muahahaha....dia cakap ni sedap, ktrang ok..order...ni pon sedap....order lg...camtu... :)

so 1st...appetizer...dia cadangkan humus di makan bersama roti....

humus tu kacang peas yang diblend...pastu makan dengan roti
komen : sedap!memang layan...rasa ngam2 soi...
harga : rm7.95

2nd...main dish...

Kabsah Chicken
komen : sos tomato dia sedap sebab pedas...nasi dia pon sedap...
harga : rm 19.95

Mix Koobideh Kebab - dia didatangkan dengan nasi..satu lamb satu chicken
komen : sedap...nasi dia tu kene gaulkan dengan butter
harga : rm 22.95

Special Pizza
semua ada dalam pizza ni
komen : rasa ok..tapi dia ada tabur serbuk...tak dapat pasti serbuk apa...kalau xde serbuk tu pizza ni mmg layan :p
harga : rm 28.95

dan.....pencuci mulut katanya...hahaa...dah menu banyak pon nak pencuci mulut :p

Arrays mix - lamb n chicken
komen : sedap!
harga : rm 17.95
(menu ni asing..pilih ayam atau lamb..tp ktrng minta mix kan :D)

untuk minuman ktrang pilih....

dari kiri : almond choc blended, mix fruit, lime
masing2 rm 7.90
ok..not bad :)

dan overall meja kami......

muahahahahhahaha........

aku tengok pon takut hehe...tapi ktrang memang enjoy makan kat sini...

ktrang?

miza n mimi (tudung purple)

Tq mi belanja ktrang makan....risau kalau x sedap. tapi dah perempuan tu rekemen kan...nasib baik menu dia memang layan....

mungkin aku akan repeat...nasi arab dia lain dari restoran arab sebelum ni....

untuk kesini....masuk lorong sebelah Full House Jalan Yap Kwan Seng...nak ujung jalan nanti nampak restoran ni sebelah kanan.... :)

Selamat berpuasa :)

6 comments:

  1. Selamat berpuasa Emy,

    time puasa semua nampak sedap..bila mkn bertambah2 sedap kan heeeeee..

    Untunglah ada org belanja..jeles tau :-)

    ReplyDelete
  2. JM,

    rezeki sebelum ramadhan gitu hehehe

    ReplyDelete
  3. amboi...banyaknya makanan...

    aku suka nasi arab nok...ramai kwn2 aku tak reti mkn nasi arab, tapi aku pulak feveret...next time boleh la terjah sini...

    ReplyDelete
  4. wahida,
    banyakkan ktrang makan hehehe

    kawan2 aku pun kurang nasi arab sbb dia kering...tak berkuah...family aku suka nasi arab...tapi pilihan kami tetap Ar Rawsha... :)

    sila2 terjah....

    ReplyDelete
  5. Wowww...nampak menarik ni, harus dicuba satu hari nanti

    ReplyDelete