testing

Thursday, May 31, 2012

Resipi Ikan Kembung 3 rasa

salam....

arini aku nak share resipi ikan kembung 3 rasa :p

aritu la dok sorang2 kat rumah...pastu kalo boleh nak masak simple je sbb aku sorang makan....terpikir ada ikan kembung...bahan2 lain pon ada...so terus ketang ketung kat dapur....


Bahan-bahan

a. ikan kembung - digoreng
b. sayur2...ikut la apa ada..aku ada timun, salad n cili merah tu sekadar hiasan hehe
c. bawang putih , bawang merah, halia dii hiris..
d. sos cili, sos tiram...sbb sos tomato dh habis, aku pakai je sos peket tu 1 muahahaha
e. cili boh 2 sudu

Cara

1. tumis bawang merah, putih n halia sampai naik bau
2. masukkan cili boh dan sedikit air. tunggu sampai naik minyak
3. masukkan sos cili 1 sudu + sos tomato 1 sudu dan sedikit sos tiram
4.dah agak sebati dan rasa ok, masukkan ikan tadi...
5. last sekali masukkan timun...kacau sebati dan tutup api.. sedia utk di makan :D

tadaaa...dah siap...aku up dengan papadom n kicap...terangkat!

biasanya orang kalo masak x lalu nak makan kan..tapi aku tetap berselera..sedap betol kene dengan tekak aku ekekeke

selaamat memasak!



2 comments: