Friday, July 8, 2011

Cuti-Cuti Su kawen: Sungai Kelah :D

untuk 2011 ni percutian dalam dan luar negara aku dah licin...dah tak de budget :D

maka, sape kawen terus kite buat percutian budget :D

jumaat (24hb 6 2011) ktrang gerak ke Slim River.su dah booking homestay untuk ktrang lepak...homestay ni kire kepala...1 kepala rm10..tp kalo 9 org kebawah otomatik umah tu jadi rm100...kalo lebih baru kire kepala :D


inilah homestay kami

ni kunjungan kedua aku...1st time dulu aku g dengan geng opis lama...klik sini dan situ

so ktrang bergabong kat RnR Rawang...dlm kul 9.30pm baru semua ada...aku-miza-jun-mak pui dari KL, nurul & family dari putrajya n ana dari seremban...

adeq & family dah turun awal.tapi jalan2 dulu kat cameron...as dari setiawan... :D

sampai sana g dinner kat rumah pengantin dulu..tu pon dah 11 malam...kul 12 balik homestay...borak-gelak-borak-gelak, 3am baru tidoo....

sabtu (25hb 6 2011) kenduri su..seawal 8.30 pagi dah berkampung kat rumah dia...blablabla...kul 2 ptg balik rumah rehat2....dan kuar balik kul 5 utk outdoor plak...nurul n family g umah pak ngah dia kat Teluk Intan :D

dalam kul 8 semua dah balik rumah....dan malam nye ktrang wat BBQ....


orang kuat tukang bakar
aku: tak banyak kan ayam 3 ekor
as:memangla x byk.dah ko x membakar...
hahaha....byk sebenarnya...nak mampos gak le diorang membakar kat luar :p

bahan2 aku n miza beli...ayam 3 ekor aku perap...3 hari sebelum gerak aku dah perap..memang rasa smpai ke tulang le hehe..bahan2 lain masing2 topup je la...seyes letih kot orang yang membakar 3 ekor ayam, udang, sotong, hotdog...miza lak settlekan nasi goreng...aku plak wat salad potato...suka betol jiji makn tu..siap cakp terbaekk lagi...hehe...


bila nak siap ni??? :p

owh ye pengantin join gak eh walaupn kepenatan..semangat setia kawan betol...sudi gak jengah homestay kami tu hehehe..thanks korang!

settle BBQ layan borak ramai2 dan kemudian semua landing...letih kot :D

ahad (26hb 6 2011) pepagi dah turun dapur..menu nak buat nasi lemak..sayang nye nasi jelantah la plak...ni salah aku pasal kurang air...nmpak sgt x pernh masak kan hehee...goreng nugget, hotdog, samosa n nurul buat sambal ikan bilis...terbaek!!!siap packing2 semua terus gerak ke Sungai Kelah :D


sampai sana bentang tikar...elok hidang2 dapat plak pondok kosong...terus tukar tempat...yeaaahhh....dan bermula la aktivit mandi manda kami....



nasi lemak, nugget, hotdog, samosa, nasi goreng,
lengkong laici, tembikai, air gas, jajan

kali ni memang tak banyak gambar pon.sebab nye tak de sape yang nk usung kamera...semua nak mandi...bob pon sama...jangan harap la dia nak ambik gmbar...dia lagi hantu air...so memang xde gambar la kat sini huhuhu


dari pagi ktrang mandi sampai la ke pukul 1...pastu masing2 balik rumah lepak dulu...x sanggup nak gerak balik KL....ada yg tidur, ada yang borak hehe


yeahhh...seksi nye anak nurul ekeke

adeq n family pas zuhur gerak dulu..diorang nk singgah Klang dan kemudian balik ke Batu Pahat :D



letih anak adeq n halim

dalam kul 4 pm pengantin datang...borak2 jap pastu dalam kul 5pm ktrang gerak.... :)


dan berakhir la percutian kami.... :D


thanks nurul-bob-ana sudi join ktrang ni :p

ikutkan family jan n ila nak join...tapi ada beberapa masalah tak dapat la join...lagi ramai datang lagi best hehe...aku suka je kumpul ramai2 ni... :D walaupn dah 2 minggu ++ tp still terasa lagi happy2 dengan diorang ni...owhh....sayang korang la!!!

p/s:nanti ada lagi 1 percutian budget orang kawen..3 bulan lagiii...can't waitt!!! yeahhh...

No comments:

Post a Comment