Thursday, June 23, 2011

Medan 2011: Kota Medan - KL...

last day @ Medan

pepagi ktrang dah bangun.bantai breakfast lagi.hehe...mcm tak pernah makan je asyik la nk makan banyak2 muahaha




settle makan tunggu pak supir.dia sampai terus masuk barang2 dalam van...




ktrang straight ke airport je.flight ktrang awal.kul 11.30pagi dah leh challo tinggalkan Medan...tak tahan oii nak balikkkkkkkk




sampai airport, bayar semua duit kat pak supir dan terus masuk dalam...beg2 yang nk kene letak kat kargo kene soletap habis.berpeluh2 la ktrang kerjakan menda alah tu huhu.....




beg settle, bayar tax sorang rp75000...terus masuk dalam....furhhh lega....

walaupn xde duit, sempat gak aku rembat t shirt medan..tu la tempat murah tak nak beli.kat airport gak nk beli.nak minta kurang memang tak dapatlah...dia kasi kurang pon 5000rupiah je...5000 = rm1.50...hohohoho

duit habis terus lepak kat atas..tunggu flight sampai.....flight sampai on time dan sejam kemudian selamat tiba di Malaysia...dari LCCT naik bas ke KL Sentral




belasah KFC seround pastu terus pulang ke pangkal jalan....

Tamat percutian singkat aku bersama geng havoc yang masih bujang.... :D




dua sahabat aku ni memang kelakar...elok dua2 keje gomen, dua2 angkut kain baju sikit nye banyak...mcm nak g honeymoon ekeke

aku share info trip aku

1. Pak Supir
aku dapat melalui internet je.orang tu pakai ok.tapi aku pakai x ok.menyampah.malas la ceta sini.wat tutup periuk nasi dia je hhehe..
dia charge medan- parapat = 500 ribu rupiah
sekitar medan = 350 ribu rupiah
aku guna dia 4H 3M = 1juta 350 ribu..last dia dia x charge :D

2. Hotel
@ Parapat : stay kat Hotel Pandu Lakeside...rekemen la hotel ni!satu malam rm80.leh sumbat 3 org...bekpes ok.bilik ok bersih

@ Medan : stay kat Hotel Grand Lubuk Raya.satu malam rm80.leh sumbat 3 org gak.brekpes nampak hodoh tp sedap.hehe...teh o dia memang best.layannn betol aku dgn teh o dia...

3. Makan : aku try nasi padang @ Restoran Garuda, makanan sunda nasi timbel @ Koki sunda, Ayam Penyet @ mall...tu je..harga mencekik kat restoran garuda je.yang lain2 ok

4. tax airport 75 ribu rupiah...kalo duit kite lebih kurang rm26

5. perbelanjaan perseorangan : rm283/pax...include makan, hotel, pak supir, transport, entrance, bot, tax,jajan, duit masuk toilet..senang ceta semua cover kecuali duit shopping :D

kalau orang ajak g Medan lagi, tak pe sy tak nak pergi lagi ekekeke




hasil borongan aku di Medan... :D


T.A.M.A.T


p/s: trip untuk tahun ni dah habis.tinggal cuti2 orang kawen je.sambil g org kawen sambil bercuti :p

5 comments:

  1. nampak gayanya medan meninggalkan memori yg tak best utk ko...huhu..

    tapi aku suka je sbb aku dpt FM Medan dari ko...suka!! suka!!

    ok sgt lah tu total rm283 jer...

    ReplyDelete
  2. wahid,
    aku kalo travel mmg kalo boleh x nak lebih dr 300...sedaya upaya cut mana2 yg patut ehhe

    tu je FM yang mampu aku kasi :D

    ReplyDelete
  3. mamat kat celah tu cam hemsem..napa tak bungkus utk iols??..uwaaaaaaaa

    ReplyDelete

  4. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete