Thursday, July 29, 2010

3 Destinasi 1 Hari : Muzium Negara

sambung lagi :)

selepas settle bermandi manda, kami meneruskan perjalanan ke Muzium Negara....sebelum ni aku dah pernah pergi...muzium yang terkini lebih menarik...so kalau orang luar nak kenal malaysia, cukupla bawa ke sini...semua info ada :)


wajib posing dengan keretapi lama


tapi aku dah tak larat nak tawaf lagi....aku dan pijan kuar dulu...nak cari tempat minum sementara tunggu yang lain tawaf muzium tu...kuar dari situ nampak pameran keranda...b4 ni ada baca dalam suratkhabar...so kitorang try masuk :)




yang pasti aku tak berminat keranda ni ekeke

banyak sangat jenis keranda dan asal usul keranda dari mana...leh tahan menarik...macam2 jenis keranda dari dulu sehinggalah kini....elok2 kuar tu, ada plak poster World Cup...aku tetap pilih Belanda walaupun kalah....Belanda = Oren....i luv oren muahahaha


i luv oren!

habis melawat pameran keranda, kitaorang terus lepak cafe...macam tak pernah jumpa makanan...semua benda nak makan...burger, wafle, jagung rebus, aiskrim...nasib baik aku tahan pijan dari beli ice blended...sebab mahal sangat...rm5.50...kalo murah, mahu beli gak tu :p

bila la nak ke Ipoh eh ;)

semua dah settle, kitorang meneruskan perjalanan ke Shah Alam...lagi cerita next entry eh ;)

3 comments:

  1. wah..sempt lagi posing2 ek ko..hahah

    ReplyDelete
  2. muzium..baguslah emy pg muzium..last pg tahun 2000 ke 2002..masa tu pameran hantu..pg ngan geng muza masa dip..

    ReplyDelete
  3. madey,
    aku pantang kalo org pegang kamera...ekeke

    muza,
    aah..pameran hantu tu pon kite g gak...hehe

    ReplyDelete