testing

Monday, November 5, 2012

Lost in Bali 2012 : Pura Tirtha Empul

aku sambung lagi :D

selepas lepak sekejap kat Rice Tegallang tu, ktrang teruskan perjalanan ke Pura Tirtha Empul....

ada la lebih kurang 45 minit nak sampai...elok sampai kami kene bayar tiket masuk...maaf tak ingat harga nya berapa :)

pak isme tinggalkan kami di pintu masuk....dia kata nanti cari je kijang dia kat tempat parking...ok berita faham... :p


1st....posing depan pintu masuk dulu :p


masa kat sini aku rasa serabut sangt...sbb ramai nye umat manusia..kebetulan kami datang tu mereka ada upacara...mandi berjemaah untuk hapuskan dosa...kira ikut kepercayaan agama deme la kan....


tapi seyes kepala macam pening sebab serabut betol...so masuk je dalam, ada la kolam ikan...



pastu ktrang kene pakai tali oren yang ikat kat pinggang tu....layan kan saje... hehehe

 belakang atas bukit tu rumah Presiden Indonesia :D.





kuar dari sini, akan melalui kedai2 jualan...adoiii seksa betol nak larikan diri...sampai barang2 tak boleh tgk....kene tarik tangan la...mmg laju2 kami chow...

rasanya x sampai 1/2 jam kot ktrang kat sini.....tempat serabut pening kami....kalo xde upacara mungkin cool n steady....

so next......tbc ye



No comments:

Post a Comment