Monday, July 21, 2014

# 23 Ramadhan : Kuih Raya - Ramun Delights

Salam pagi isnin..... :)

Minggu ni happy sikit sebabnya last keje...pastu leh cuti keje seminggu....

Kat office aku ni, dapat la sehari cuti dari company...kalau nak cuti panjang dan lama, kene apply sendiri :D

So korang cuti seminggu gak ke?

Aku beria cuti maybe tak kemana....dok rumah je + raya pon kat KL je. sebab nya adik aku na tu tgh tunggu hari....tak berani nak beraya kat kg...dapat balik pon, ktrang balik hari je...

ok...meh nak ceta pasal kuih raya

tahun ni memang macam tahun lepas, tanam azam tak mo beli kuih raya...tapi macam rezeki plak dah kemain banyak kuih raya kat rumah....adik aku beli maruku n sarang semut....ibu beli kuih tart..aku plak beli biskut ala2 famos amos...karipap mini lagi....pastu #fruitheart bagi 2 jenis kuih raya....dah kuih banyak plak....

yg tak sampai lagi rempeyek, choc stik n tart choc hehehe

ktrang pas buka masing2 buka almari dapur belasah kuih raya....tengah ada selera ni baik la makan...kang dah raya confirm kuih raya tak laku ekekeke

aritu ibu jalan2 area Medan Mara...masa ni belum puasa...sampai la satu booth tu...ramai orang dok rasa n terus order...tapi ibu pon rasa la tart dia.....memang sedap....tapi malas nak order....ambik no tepon semua....

so last week aku singgah Medan Mara terus cari kedai ni.....


tart nenas dia paling win...kiranya tak yah rasa la...confirm sedap....elok aku makan, wallaaaa sedappp

aku tak suka tart cmni...lebih suka tart gulung...tapi ni la 1st time aku suka tart style dulu2 ni...sebab sedap...inti atas tu pon memang banyak....

selain kuih tart, makmur kacang dan almond choc tart pon signature ramun delights ni....




 

kuih makmur tu aku tak rasa....dia kata memang sedap.....dan best seller gak....tapi almond choc tart tu rekemen.....sedap!



selain kuih2 ni, ada kuih jenis lain lagi....tapi kalau nak signature dia, memang fokus 3 jenis ni je la...kerepek pon ada....dan ada gak kek lapis....as usual ibu feveret kek lapis rempah a.k.a betawi...

harga kuih2 sini 1 bekas tu dalam rm27-rm28 (ikut jenis kuih). harga leh tahan tapi sebab sedap pejam mata je....yang penting puas makan :D

kek lapis banyak perisa....harga 500gram = RM 28...


so kalau korang nak cari kuih last minit ke atau ke area KL boleh la cuba kuih diorang ni....kuih tart tu 1 bekas tu dah tinggal bape ketul je...penangan belasah kuih raya lepas buka hehehe

tata....... :)

2 comments:

  1. assalammualaikum...bole saya tanya di mana kisok RAMUN DELIGHT d JB.
    Kalau tak silap ada penjual di pasar pagi BBU,JB berniaga kuih tat ramun...tapi masih ada lagi ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf tak pasti. kalau kat Medan Mara KL, ada satu kedai jual produk ni. Cuma kalo sekarang dia jual masakan lauk tengahhari dan makanan ringan

      Delete