Monday, May 6, 2013

Ayah Man dalam kenangan...

last jumaat family kami dikejutkan dengan kehilangan ayah man....abang ayah aku...tapi deme lain mak....

dulu masa ayah ada, memang kalau raya dia akan bawa ktrng ke rumah ayah man ni...tapi lepas hmpir 11thn ayah xde, xde la ziarah dia lagi....

tapi kalau ada sedara kenduri kat kampung, memang ktrang jumpa la.tu pon kejap2 je...ramah mesra sangat tu tak de...

sampai la adik aku - na decide nak kawen. so setelah di selidik ayah man ni je yang masih ada nak jadi WALI...

aku tak de adik beradik lelaki.
ayah ada 2 abang dan 1 adik lelaki. sayangnye semua dah meninggal dunia.

so...

ayah man la yang tinggal. jenuh gak nak deal dengan ayah man. ye la sorang kat muar nun. sorang kat kl. akhirnya ayah man setuju nak mai shah alam. so kami bawa la dia ke pejabat agama shah alam untuk sign bahagian wali blablabla...

pnjang cetanya....tp susah sangat kalau xde wali yang macam ayah/adik beradik ni. serius susah...sebab mengharapkan orang luar...

pastu masalah lain plak timbul...nak ceta pnjang tp malas. sbb benda dah lepas. aku ni style kalo benda tu menyakitkn hati kalau boleh tak nak ada dlm otak dah.,. aku nak lupakan terussssss....eceh...

sampai la adik aku bernikah 3.3.2013.....ayah man ni pon datang..jadi wali kami la kan...wali yang sah....

sempat lepas majlis, ayah man berseloroh " cepat la awk plak. sementara ayah man ada ni. ntah panjang umur ke tak ni kita pon tak tahu"

dan....selepas dua bulan adik aku bernikah, ayah man pergi selama-lamanya jumaat lepas...

baru nak rapat dan sedar ada pak sedara...tapi jodoh kami plak x pnjang....

ayah man dalam kenangan.... 1929-2013...

al-fatihah..... :)

3.3.2013.... @ majlis nikah liyana....

No comments:

Post a Comment