Wednesday, April 24, 2013

# Cuti-cuti Kelantan 2013 Part 3..last.. #

morning :)

tak de pe nak part-part bagai...memang cuti tak plan tp tetap nak ada part2 hehe

sebenarnya, ahad pagi masa kat kelantan ni perut aku seyes x sedap...entah la...mcm2 masuk perut kot...pastu aku jenis balun je...so perut dah mula mulas2...xsedap...sebu...mcm2 la...nasib baik masa nak balik KL x meragam teruk...aku dah letak minyak panas bnyak2 hehehe

last part...entry penutup katanya :p

****************

kami meneruskan perjalanan ke Pasar Siti Khadijah... :)

sampai sana terus naik kat kedai ros tingkat 3. kira habis study ros memang tak masuk dunia library la. terus je wat business jual batik :)

kami @ kedai ros

so, ktrng ni telan air liur je la...batik bukan murah2 kan...pastu ko dtg bawa rm100++ je.mimpi je la...tapi kami dah terkenan batik cotton..adoii sedap nye kain dia....aku rembat sepasang...tapi janji sampai KL baru aku bank in hahaha....terus aku rembat baju kelawar batik sorang selai...adik aku yg kecik je aku belikan tudung bawal 3 helai...

sebabkan aku dh berjanji nak lunch dgn angah + aizat dan juga nicky, ktrang stop shopping..terus jalan kaki ke muzium kraftangan... nak makan nasi ulam...wallaaaa....




sebab kami sampai pukul 2pm, lauk pon banyak dah xde...ishh glemer betol nasi ulam cikgu ni kan...makan simple macm ni pon aku leh layan. cuba makan kat kl cicah budu, tertelan2 rasanya...kat sana steady je...nape eh?hehehe

so kami makan la ramai2...tengok lauk mcm sikit tp banyak sebenarnya...sampai nak habiskan tu pon bercinta...dah la tgh panas minum sirap selasih, makkkk tlonggg sedapnyaaa haahahahha

licin....

pastu masuk kat area muzium kraftangan tu. nak beli FM..mampu beli utk diri sendiri je..rm8 seketul..pehal eh kat malaysia mahal bebenor...aku g obersea steady je seketul rm1-3...nyampah!

then posing ramai2...nak masuk semua mcm malas...

 panas berdeting tapi kami mampu berposing wakakaka

sempat la makan aiskrim ni...sedapnye...lupa nama aiskrim ni nama pe,..tp sedap la...rasa nak buat sendiri...

aiskrim kelapa apa ntah namanye :p

dan kali ni nicky plak bawa aku round.. bukan round mana pon, minta dia bawa g beli murtabak raja je...hehe...so moh la kite menapau murtabak raja untuk dibawa pulang ke KL :)

nicky sempat tapaukan ktrang manisan dari kelantan...tak mampu nak telan habis, manis betol...

 tak ingat nama dah....haha..
kuih dalam pinggan yg ala2 makaroni bakar tu sedap...makan dgn kuah sos nye...

nicky...kawan zaman diploma aku...
elok plak dia PM aku no hp dia...ha mmg ko x terlepas la nicky nak aku susahkan ekekeke

nicky anta kami balik ke Pasar Siti Khadijah dan ktrng pilih2 tudung wat kali terakhir...

walaupun zaman bawal dah berlalu, aku tetap nak berbawal...dan skang rajin plak pakai bawal dari pakai tudung awning. ikut mood aku...kalo semangat aku ion awal2...kalo x, pagi buta baru aku gosok hehehe

pas dh settle semua mende....ktrng terus gerak balik ke kondo ros...rehat2...nak makan byk pon xleh sbb perut aku semakin teruk wawaw....sampai sakit pinggang ok...

pas maghrib ktrang gerak tinggalkn kondo ros...pastu tgk2 bas xde...rupanya 9.30pm ok...terus ros ajak g makan dulu....kali ni ros bawa anak2 dia join sama...

dah la tomyam sedap...ikan siakap masak steam menyelerakan tapi aku mampu makan dua sudu je...seyes time tu pon macm nk muntah..perut semakin sebu wawawa

bas sampai je ktrng terus naik...kali ni dpt seat atas...depan sekali...dh mcm driver hehehe

tepat 6.30pagi ktrang selamat sampai greenwood...aku cuti...miza jengah opis kejap dan pui keje...sebab dia kene lapor diri department baru...so tak kan nak cuti plak kan :)

sekian watamat kisah cuti-cuti kelantan. Insyaallah kami nak mai lagi..kali ni bawa duit bebetol sikit.bukan main terjah je :p

Terima kasih daun keladi...yang sempat kami susahkan hehehe
- dellina n husband
- angah n aizat
- rosmalisa n akma
- nicky

INFO

1) Bas KL - Kelantan - KL -> sponsor oleh Miza...tq beb
2) Penginapan -> umah del (tumpang tido kejap) & rosmalisa....tq tq..
3) Makan - sharing is caring... dana aku-miza-pui
4) Tempat menarik yang sempat jejak
- Pantai Melawi, Bachok
- Memorial Perang Bank Kerapu
- Muzium Islam
- Pasar Siti Khadijah
- Wakaf Che Yeh
- Nasi Ulam Cikgu
- Masjid Muhammadi
- Dataran
5) Makanan wajib try!
- Nasi Kerabu
- Nasi Minyak
- Laksam
- Nasi Ulam
- Akok
6) Ole2...

 murtabak raja 2 kotak
keropok ikan sira 10 bungkus.ibu nak brand juara.tu yg sedap.tp mmg sedap pon :)
kopok ikan+sos tu del beli siap2...n kasi kat kami bawa balik..owh dell love u la!hehe

 yang ni aku beli sendiri...
3 baju tidur kelawar batik
1 pasang batik cotton
tudung beraneka warna.. dah la kain sedap..rege lak murah... :)

dan FM...konon nak beli lebih tapi seketul je dah rm8... :)

dan....

masuk je keje terus pakai tudung baru hahahahaha
bawal kelantan...plain...rm5 sehelai.... :p





TAMAT...



p/s:entry Cambodia tak habis lagi rupanya...lupa betol...huhuu

No comments:

Post a Comment