# Cuti-cuti Kelantan 2013 Part 2 #

 salam pagi selasa.....

ok la... sambung kisah kelantan :D

*********************************

Ahad 24 March 2013


bangun je subuh, terus buka tingkap.....cantik tak...tanpa edit :p

arini ktrng plan nak jalan2 sekitar. apa yang ada depan mata je :)

turun dari kondo, kami bekpes kat kopitiam bawah condo tu...tak tipu la dia nye menu semua sedap...kalo sape2 orang kelantan rasa nak tukar selera, g la kopitiam tu...sedap... :)

roti bun dlm tu ada mentega...roti bakar dia pon lain...tp dia rekemen la roti bun tu....

settle brekpes, terus kami shoot ke dataran. aku tak pasti apa nama dataran ni.tanya akma dia pon sengih..sengih je...dasar anak jati kelantan...dataran ni pon tak tahu nama nye...kuikuikui


berdepan dengan dataran ni, adalah masjid negeri - Masjid Muhammadi. maka bergmbar je la dari tepi. nak dari depan kene jalan kaki ke depan lagi...



lepas tu terus kami menyusur ke Memorial Perang (Bank Kerapu)

nak kata aku minat sejarah, tak de la. tp aku suka membaca. so aku layan baca dan aku soal miza n pui. failed ok.deme tak nak baca dan x nak jawab soalan aku hahahaha

kalau kt tak nak ambik tahu sape lagi nak ambik tahu kan? :)



dan kami jalan2 dalam tu. melawat kawasan sekitar. tiket masuk rm1/seorang. masuk dalam tak dibenarkan bergmbar. so xde gmbar tapi dalam la sekeping dua snap secara curi....

kat luar tu ada dia tunjuk kereta kebal dan kereta2 dulu. beca pon ada. macam2 la :)


habis round bank kerapu, ktrng pergi muzium islam pulak...

muzium islam ni betol2 sebelah bank kerapu. bayaran masuk rm2/seorang. so kat sini syok gak. semua dalam ni mengenai sejarah Islam dan juga melayu...






kebetulan dalam tu xde orang, so kami buat mcm rumah sendiri wakaka...

dah puas meronda, ktrang gerak nak pergi tempat seterusnya....tapi last but not least...

ktrang teruskan perjalanan...dan tak lupa gak nak posing kat sini...



us...

ktrang lintas jalan ada istana jahar...konon nak singgah tapi kejap2 lagi la.sudahnya tak singgah...hehehe

jumpa benda pe ntah ni...lupa dah hahaha




pastu terus ktrang ke Pasar Siti Khadijah.....

bersambung eh... (^_^)

Comments

  1. Assalamualaikum. setelah 2taon pengembaraan ini berlaku, izinkan saya bertanya akan 1 soklan. apakah nama & dimanakah kondo yg didiami oleh rakan anda yg view nya agak menarik itu.?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jalan-jalan Cari Makan di Teluk Intan

Summary Percutian budget ke Koh Lipe, Thailand

#Sembang Orang Bujang : Perodua Axia vs Proton Iriz