Friday, March 25, 2011

cuti tu seronok!


view dari depan umah cik jun

semalam aku cuti :)

tapi cuti pon dah macam x rupa cuti.dari pagi sampai ke petang aku kat luar.sudahnya aku macam keje la gak :)

kul 11 aku chiao dari rumahku syurgaku.ambik cab straight ke BSN.aku kene buka akaun..sebab ada orang nak bagi Sijil Simpanan Premium....

sampai kat kaunter, akak tu tanya la nape aku nak buka akaun.aku cakap la sebab aku nak sijil simpanan tu.then dia kata kalo nak beli sijil tu, x semestinya kite ada akaun BSN.tak de akaun pon boleh beli.aku dah macam confius.aku pon buka ceta

"sebenarnya kak saya menang peraduan tv.hadiahnya sijil simpanan premium rm250.pihak penaja nak detail saya bersama no akaun BSN.sebab sy tak de sy kene buka la kan."

oooooooooooooooo.....panjang akak tu punye oo ekeke...alih2 dia interview aku rancangan pe yang aku masuk tu.bila waktu siaran.siang ke malam.macm mana leh menang dll..kelakor.. :p

tapi korang jangan la gelakkan aku lak.ye memang tangan aku gatal nak SMS tapi sape sangka aku menang kan ekeke...



settle hal BSN, aku terus ke lrt putra Masjid Jamek.naik train ke lrt Kerinchi.ni rezeki aku ujung bulan.ada job kene buat dan aku dapat saguhati berupa wang tunai ;p

settle kat Kerinchi terus aku nak cari pos office.nak bayar bil astro.2 bulan tertunggak ni..ekeke...aku tny org tu mana post office terdekat.dia kata area situ tak de.Amcorp mall ada.aku tny stesyen pe nak kene brenti.dia kata taman jaya..terus beli tiket ke taman jaya...

sampai amcorp mall melilau cari post office.otw nak cari tu aku ternmpak la sekumpulan lelaki/pompuan makan kat restoran salero negeri.(restoran ni hidang nasi padang.kene try la nanti ;p). aku terpndang lelaki dalam tu.dalam hati aku kata "mcm artis" tp aku jalan je...kat luar kedai tu ada pompuan tgh bercakap kat hp "i tengah shooting ni".tp sikit pon aku tak de la nak pndang bebetol sape kah pompuan tu.semangt cari post office lagi tebal muahaha

settle bayar bil, aku cari surau.solat jap.then kuar singgah Watson.saje nak bersedekah aku beli masker + syampoo hehe...pastu tgk jap dah 4.30...baik aku rodger skang dari aku balik kene ngadap orang balik keje :)

elok sampai kat ground floor aku tgk ramai org berdiri tgh2...ada shooting rupanya.aku pon brenti gak.tengok2 ada ako mustapha n elyana.sah!orang aku nampak kat solero tu diorang la kan.ciss cmne aku x perasan artis ni hehehe....aku tgk x lama...kejap je tgk diorang berlakon, terus aku chow!

otw nak ke train taman jaya, tetibe teringin nak minum root bear float A&W.singgah minum dulu.lepak2 sambil baca paper free My Today.layan minum sorang2 sambil ber BBM [baca:sms] then terus gerak.time tu pon dah kul 5pm!



sepnjang jalan dlm train ke Kg Baru aku zzz...ngantuk nye tak leh nak cakap la...sampai KB call jun dia dh sampai.naik kete balik umah dia dulu...aku ajak dia g bank jap.g simpan duit saguhati yang aku dapat tu ekeke....pastu baru balik rumah...

dah jumpa mula la pok pek pok pek.ktrang ni kalau berjumpa, bercakap x henti2..aku kot byk bercerita ekeke....sampai arini suara aku serak..adakah sebab banyk bercakap???hehehe

jun layan begitulah cinta last episod, aku zzzz lg!

aku sedar2 dah maghrib.mandi-solat then terus kuar dinner...ktrang layan western bebeh...muahaha...chip & steak jadi pilihan.makan.borak.gosip.calling2.minum.bayar.balik rumah :p


sahabt dunia akhirat :)


dihiburkan dengan nyanyian merdu


fish & chip + mango = licin

kenyang perut, terus balik rumah.dengan perut kami yang senak, terus ktrang tidur.gile kan?tapi seyes mata tak leh nak buka dah.tahap ngantuk dia adoiii susah nak tahan2...aku tido pon kepanasan malam tadi.berpeluh2 kepala..jun steady je wawawa

tu la ceta sehari aku bercuti...mende yang aku nak buat tak settle2 lagi.plan asal nak g KWSP, nak g survey bank-bank, nak g itu nak g ini.sudahnya yang berjaya BSN & survey je

ok la tu dari xde kan :p

No comments:

Post a Comment