Monday, November 17, 2014

30 Days blogs challenge : Day 4 - Buku kegemaran

salam pagi isnin....

jom la sambung blog challenge tu :)

aku ni dari dulu lagi susah sikit nak membaca novel...sebab nya aku kalau datang kemaruk, aku tak nak stop plak...sampai x tido la kalau boleh nak habiskan novel tu

tapi susah sangat la aku nak suka novel melainkan ko dah habis baca dan rekemen cakap jalan ceta best, baru aku paksa diri baca....

antara novel kegemaran aku :-

1. Selamat tinggal sayang - Ma Lee Chuswan
2. Atas nama cinta - Isa Kamari (kisah Natrah)
3. Buku2 Ramli Awang Mursyid - kisah laksaman sunan --> bagaikan puteri, cinta sang ratu, hijab sang pencinta dll)

ni je yang bermain dalam kepala aku hehe...sejak penulis novel tumbuh macam cendawan selepas hujan, aku dah jadi x terbaca la kan.....ada 1 2 novel lagi aku baca...ni yang aku ingat....

tapi sejak awal tahun, aku dah bertukar minat membaca buku ni.....dah berubah ke buku motivasi....muahahahah

sejak baca buku2 ni, memang aku dapat rasakan aku dah berubah dari segi kewangan....kita dah jadi bijak sikit berpikir sebelum membeli.....dan rasa sayang sangat nak guna duit tak tentu hala :)

Insyaallah aku sharing kan nanti apa aku dapat dari hasil pembacaan buku2 ni...tapi seyes aku rekemen at least korang beli 1 buku -- bijak mengurus wang penulis hajah rohani datuk hj mohd shahir...buku ni sesuai sangat jadi guide korang :)

done....day 4 :D

2 comments:

  1. nasib baik ada gak novel yg minat utk di baca..kalau JM mmg x de jawapan utk soalan ni...x minat langsung huhuh...rajin baca blog je heeee

    ReplyDelete
  2. Salam perkenalan. Bestkan baca buku-buku macam ni. Jemput singgah blog saya http://alamwellness.blogspot.com

    ReplyDelete