testing

Saturday, November 8, 2014

30 Days blogs challenge : Day 3 - Sesuatu yang menguatkan anda

yeayyy!!! sambung lagiiiiiiiiiiii :)

sesuatu yang menguatkan anda? apa eh...sesuatu sangatttt hehe

Ada masa kita akan sedih gundah gelana...ada masa kt happy yang x bertepi kan...ada masa kita nak kekuatan....jiwa ni sukar di baca kadang2....

kadang-kadang apa lagi kita nak...kita sendiri tak dapat jawapan....

kalau tanya aku, kekuatan aku memang la dari Allah kan...dia yang uji kita dia yang nak kita mengadu balik kat dia...di sebalik semua ni kekuatan aku sebenarnya IBU aku....

ye..... IBU....

sebab betol kata orang kalau kt kenang ibu ayah kita, nak buat jahat pon x berani walaupun sebenarnya aku tak de la baik mana....dulu aku n ibu Allah je tahu...macam anjing n kucing....suka bergaduh...ada je x kena...

sampai skang pon sebenarnya hahahaha

1 je ibu tak rasa dari aku -- manja dengan dia...kadang2 korang leh peluk2 mak cium smua kan...tapi benda tu aku tak reti buat...

ye la...dari kecik dah berdikari -- duduk dengan nenek dan mak sedara....so rasa janggal sikit :p

percaya tak dengan pendapatan ibu rm500 sekolahkan aku 3 beradik...masa tu aku kat uitm, adik no 2 kat asrama yang kecik duduk dengan dia.....kadang2 balik shah alam aku dapat belanja rm25 je...sedih ok....tp bila kenangkan badan aku tetap GEMUK mesti orang x percaya aku tak cukup makan hahahahhaha

selain IBU harusla FAMILY..... style aku kalo jatuh langgar batu pon, habis semua orang tau aku jatuh....so semua akan tanya dah ok ke...dan kt akan rasa orang sayang je kat kt....sikit pon kasih syg x kurang....

terima kasih Allah beri aku family camni....x kaya duit tapi kaya kasih sayang :D

*sebak

1 comment:

  1. Emy : part x cukup cukup makan tapi tetap GEMUK tu kekakar ahaha..betul tu ibu lah tempat mengadu tapi kes Emy kalau bukan ibu yg jafa dari kecik mmg kasih syg tu jauh sikit

    ReplyDelete