Thursday, December 5, 2013

# Sembang Orang Bujang: Hutang Kereta

konon nak hupdate pasal trip tapi semua pon sengal :p

kita ceta pasal hutang la eh....

sekarang ni aku cuba untuk me-minima-kan segala hutang piutang aku...entah macam mana boleh terjebak berhutang ni...hutang ptptn dalam proses aku nak buat bayaran secara TETAP macam aku bayar kereta tu :)

Kira hutang yang aku kene hadap untuk 10tahun akan datang
1) PTPTN - 10thn (aku ujrah kan n bayar rendah sikit)
2) Personal Loan - 10thn (baru submit nak overlap hutang :p)
3) Kereta - 9thn *rasa tak nak hutang leh tak

arini ceta hutang keta la...ekekeke

ikut kan loan kereta aku tinggal 7tahun je sbb diam tak diam aku dah pakai kete nak masuk tahun ke 3. tapi aku rasa rezeki aku utk pakai kete tu sampai bulan 12 ni je. sebab adik aku akan sambung bayar + dia bagi balik duit deposit kete tu...

nape ko kan? tetibe je?

sbb kete tu aku tak pakai sgt pun. pergi keje tetap naik turun bas...wekend je la bawa mak aku balik kg ke jalan ke...kadng2 bersosial dengan kawn2...adik aku plak mmg dia guna kereta tu utk g keje weekdays...dan skang dia dah kawen n duduk rumah lain kat cheras, lg la xnmpak bayang kereta melainkan dia anta kalau aku nak pakai

so pikir balik...aku rasa let go je la...dia pon xpening...aku pon terlepas dari hutang kereta. boleh aku travel ke europe plak hahahhaha

bila aku cakap dengan ibu yang aku MAYBE tak nak beli kereta dah, terus bising ok......tau takut.....muahahaha

"lepas ni emy nk beli kete cash je. malas nak berhutang dah" aku
"orang nak beli kete baru, dia nak beli kereta lama " ibu

2014....uchuk turbo akan tukar tuan sepenuhnya.....sedih ada sikit tp tak pe la....leh aku merasa pakai banyak kereta kan...

mana tau pasni aku kuar Suprima ke kannnn.....ekekekkee

*gambar sekadar hiasan...
honda CR-Z..ada bf member aku pakai. nangis tgk..balik keje je bf tunggu..
jeles!

nanti sembang hutang lain plak eh :)

No comments:

Post a Comment