Monday, December 23, 2013

Perlis 2013 : Syoknya Perlis Indera Kayangan

salam pagi isnin.... :)

alhamdulillah aku dah selamat habiskan percutian 2013...tahun ni memang teruk sikit trip aku...bukan teruk pe, asyik berjalan je :p

bulan 1   - cambodia
bulan 2   - kelantan
bulan 4   - pulau pangkor
bulan 6   - Penang
bulan 9   - Hong kong/Senzhen/Guangzhou/Macau
bulan 10 - Seremban/Melaka
bulan 12 - Perlis & Langkawi

So arini nak hupdate pasal Perlis... aku kasi 1 entry je lumsum semua... aktiviti tak banyak pon...sbb Perlis bukan main nye...nak ke langkawi then singgah Perlis :)

tujuan singgah Perlis sebab nak ke rumah mak angkat aku kat Kodiang Kedah. lama tak balik sana. so kali ni nak balik menziarah + nak menyusahkan orang ekekekke

i. Transportation : Bas Etika Ekspress
dari Jalan Duta aku ambik bas ni ke Kangar. Bas ni ok sangat. space besar tapi satu je x ok.. aircond terlalu sejuk. sejuk sampai tak boleh tido walaupun dah pakai sweater + stokin + jeans + baju tebal. so kalau nak naik bas malam kene bawa selimut

harga tiket dari KL ke Kangar RM 47.30 seorang.



ii. Tempat Menarik

Antara tempat yang kami sempat terjah

a. Padang Besar
kalau tak mengenangkan nak ke Langkawi, memang kaw2 aku shopping. semua pun murah... tshirt HRC x ori rm15 selai...skirt rm20...baju2 online bersepah ok...semuanya below rm35...tp sbb aku masih waras, hanya beli tshirt 2 helai + skirt selai....adoiii rasa nak repeat shopping Padang Besar je ekekekeke




b. Gua Kelam
Balik dari Padang Besar, terus gerak ke Gua Kelam. saje nak membunuh masa sebab malas nak balik rumah. So moh la kita ke sini...

harga tiket masuk RM1/pax...


iii. Tempat Makan

Disebabkan kami pergi rumah mak angkat, makan tak de la penting sangat...haha...sebab tuan rumah sah2 masak untuk tetamu....tapi sempat la lepas kempunan makan laksa dan seafood...yummeehhhhh

LAKSA KAK SU

Rekemen ok laksa ni.. dulu aku datang 2002/2003 memang 3 kali repeat makan sini. setelah bertahun tak datang harus la aku cari. walaupun org kata letak belut, tak kira nak gakkkk....

aku bukan  penggemar laksa... tapi laksa kak su ni memang wow sangat....nyum nyum nyum


SEAFOOD : RESTORAN LIZA MAT

dulu aku datang mak angkat aku ni memang bawa makan kat restoran linda. so kesedapan dia memang dah tahu. tapi disebabkan parking kereta tak de + jem kat area jety kuala perlis tu, ktrang lupakan hasrat nak makan kat linda....wawawa

mak angkat bawa kedai ni....alhamdulillah makanan dia tidak mengecewakan...sedap..ikan 3 rasa dia tu memang terangkat.... :)

So ini je la aktiviti yang dapat kami buat di Perlis. esoknya ktrang dah gerak ke Langkawi dari Jety Kuala Perlis (^_^)

p/s:
rasa nak repeat Padang Besar...tak menahan tengok barang murah-murah hehehe

4 comments:

  1. kita tak pernah g perlis kesian kita..sob sob..satu satu nya negeri yg tak pernah jejak..takpe kita kena tinggal 1 kot wat pekasam..hhhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pe cool...tak berapa best pon perlis...tapi kalo g sana atas sebab lain leh la kot singgah Perlis :)

      Delete
  2. WAh...boleh tahan jugak berjalan yer...selang 1-2 bulan je...maybe thn dpean pun lebih kurang je cara travel nyer..ye dok :-)

    Untunglah ada mak angkat di Perelis..transport bukan lagi masalah kan..pastu leh le dorang bwk g jln2, shopping dan mkn2..nk cari mak angkat sorang boleh?..nak cari mak mertua susah sikit hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahun depan 1st half je JM...2nd half x beli tiket lagi :)

      muahahahha...boleh2...cari mak angkat yg ada anak bujang...memula tackle mak dulu pastu baru tackle anak nya....ekekekke

      Delete