Monday, August 19, 2013

Raya kedua 2013...versi raya dengan keluarga

raya kedua di kampung halaman asmara :p

ktrang dah plan nak kuar beraya. ye la semalam dah tak kemana2..tak kan la hari ni pon nak memerap je kan...

raya kedua baju aku baju recycle...aku tahun ni lebih besederhana dari tahun lepas kah kah kah...ktrang pakai baju kenduri na bulan 4 aritu :)

1st rumah, rumah mak sedara kepada mak aku....sebelah rumah je pon hehehe

wan ni dah tua...dan ingatan dia skang ni lebih kepada zaman muda2 dulu...zaman bersuami dan anak dara. so layan kan je la :)

teruk betol edit nye hahaha

masa nak balik tu, pakcik yg kasi duit raya sibuk la kasi duit kat semua....elok sampai kat aku dia cakap...

"yang ni tak payah...dah keje n kawen..." dia
"eh yg kawen tu adik sy" aku

reaksi dia??

capai kunci kete n ambik sarung + duit dalam kereta....pastu kasi aku duit raya hahaha.rezeki betol :p tahun ni rezeki aku murah lg...dapat duit raya lg...

pastu beraya umah nenek itam...sebelah rumah gak ekeke....sempat dia hidang ketupat n rendang...rezeki la ada makanan plak...tapi aku x makan sbb malas hohohoho

pastu sambung beraya kat rumah sepupu mak aku...kali ni kene g dengan kereta :p

kebetulan dia masak laksa...dapat la merasa...kalo datang pas zuhur ada nasi lauk...tak siap lagi...laksa dah siap merasa la makan laksa dulu :p



laksa sendiri bikin memang lain kan...sedap sbb byk ikan nya

dah makan, diorang still bersembang...so aku dengan adik lepak luar dulu...posing je la...nak buat apa pon kan :p



 selim betol minah ni...dulu 62kg...skang 58kg..chaiyokkk

 kecik2 dah pndai nak beli baju siap..nk ada manik2...amboii!!!!!!!


1 family...

habis beraya umah sepupu mak aku ni, terus ktrang balik rumah sebab lelaki2 nak pergi solat jumaat...

pas zuhur uda balik rumah dia....alang n pak lang plak balik beraya kat penang...tinggal la family aku n pokteh n acik je....

petang nya aku lepak tido je....dan malam aku kuar beraya kat rumah lela.... :)

rodger fara ajak teman...lama gak melepak....sampai kul 12mlm bersembang...lama tak jumpa gini la :(

tamat la kisah raya ke dua....

esoknya...pas subuh pak uteh gerak balik parit buntar....aku plak kul 1.30pm gerak ke muar johor....

nanti kt sambung beraya di muor ok. :p

4 comments:

  1. Walaupun ulang tayang bj emy cntiklah...kelassss.....

    Meriah raya emy....byk jgk sedara emy yg emy p ziarah...

    ReplyDelete
  2. kt plak rasa biasa je muza....

    sehari 1-3 rumah je
    hehehe

    next year time raya nk travel la
    alang2 cuti kan
    ekekekeke

    ReplyDelete
  3. cantiklah warna baju raya..so sweet..baju sama tu..adik ke..

    ReplyDelete