Thursday, October 4, 2012

Lost in Bali 2012 : Patung Satria Gatotkaca - Pantai Jimbaran - Shopping di Krisna

aku sambung update lagi...nak kasi habis minggu ni gak :p

Entry sebelum ni

Part 1
Part 2 a

skang ni Part 2 b ekekeke

Day 2 : 16 June 2012

ktrang gerak meninggalkan Tugu Pengeboman Bali tu untuk mengisi perut yang lapar.tak lapar sangat tapi kalau di isi dengan nasi memang agak lumayan...*sesuai ke ntah guna lumayan ekeke....

menunggang la aku motosikal tu...agak berat sebenarnya sebab aku bawa muatan berat...tapi apakan daya kawan aku tu tak pernah menunggang motosikal...aku gadis kampung harus la pandai bawa motokar hehe...

**kat sana masa nak ambik motosikal, dia nak lesen moto.aku mana ada.so aku cakap aku tak de...dia kata apa2 jadi dijalan ktrang kene tanggung.aku bagi alasan lesen tak bawa ke indonesia...kat malaysia ada la...dia kata tak boleh....

elok plak miza kuarkan lesen kete dia tapi renew kat pej pos tu kan tak de gambar.konon2 tu lesen moto la.dia diam je...tak tahu la dia tahu ktrang menipu ke tak sebab terang2 tulis D wakakakka....

so kalo tak de lesen bawa la dengan berhati-hati ye :D

ok sambung.....

aku meneruskan perjalanan....aku ni suka ikut rentak hati....rasa macam terus...dalam kepala aku akan sentiasa berpikir...mana nak tuju...ktrang tak de petunjuk arah pon...tetibe aku nampak alamak trafic light...tu masuk kanan....sebabkan dah terlajak, aku terus ke kiri...

dan masa ni la kami terpisah!

as yang ikut aku dari belakang tak perasan aku ke kiri....dia teruskan perjalanan....makin lama makin jauh..nape dia tak nampak aku...tapi diorang jalan je terus..

aku n miza plak bila toleh belakang, eh diorang tak de??????

lama kami tersadai kat tepi jalan tunggu diorang lalu tapi tak de....cuak nye la aku time tu...macm mana ni...pikir nye pikir n bincang, jom kt balik hotel....

otw balik singgah beli air mineral n roti...lapaaarrr jadinya hahahah....

sampai je hotel, pak supir tu ada lagi...terus aku tanya...

"nampak tak kawan saya 2 orang tu...."

masing2 tak nampak... "napa?udah sesat?"

aku pon cakap ye la sesat....dah kene tempelek...malas nak guna bahasa diorang....ayat diorang berbunyi....cmni...

"TU LA BELAGAK SANGAT NAK BAWA MOTO.KAN DAH SESAT..."

tension kene gelak, terus lepak lobi...adoii cmne nak cari diorang ni....

tetibe sms masuk...eh mak pui...

"kat mana ni?kami sesat"

aku nk reply balik kredit tak de...miza plak pakai line celcom + x roaming...arghhh stress....

"jom miza kt cari kedai telepon....kene beli no sini..."

terus ktrang gerak...kene gelak gak lagi...alaaa. relax la....dah merata aku berjalan...sesekali kene uji ok gak muahahhhaha

aku n miza terus cari kedai tepon...elok kuar simpang ada kedai tepon...tny dia semua...sbb aku dah blur aku jd hangin bila dia cakap dalam simkad tu duit nya sikit je...ada 5ribu rupiah je...aku geram sbb dengan 5 ripu aku x boleh call????

"boleh..tp ibu kena tambah isinya...."

lantak ko la...janji dail kan aku no mak pui skang!

dia wat semua n dail no pui...dengar la suara pui....

"pui....kami kat hotel...kamu ikut signboard ke kuta ok...dah sampai area sini kamu msg.nanti aye datang dgn miza...."

gaya mcm la aku tau semua jalan kat kuta....tp xpe aku leh faham jalan...kalo mak pui-as-miza????malaysia pon diorang x lepas tau... *maafkan saya KKS ekekeke

dah lega dapat ckp dgn mak pui, ktrang balik hotel...rehat kan badan...kaki aku sakit...masa nk stop aku tahan moto...maklum la muatan berat kat belakang nak turun...ekekke...so aku x perasan kaki aku dah terpeleok...hahaha...bantai!

dapt sms diorang dah kat pantai kuta....terus ktrang chow g sana....bawa sekali air n roti..conform deme kelaparan kan....

sampai2 je....tengok diorang duduk tepi...kesian gile....hahahaha

aku x larat nk turun moto...tgk deme je bercerita :p

as " aye dah sakit bontot mi duduk atas moto...jauh nyeeeeeeeeee kami sesat..."

muahahhhaa.....nak cakap apa dah sesat kan :p

pas diorang dah agak bertenang, baru la ktrang teruskan perjalanan....kali ni mmg aku bawa slow2 n berhati2... + sikit2 aku suruh miza pndang belakang walaupun aku leh je tgk kat side miror kan ekekeke

next port....stop je la kat Patung Satria Gatotkaca....


 rasanya kalau sampai airport nak ke mana2 memang nampak patung ni besar tepi jalan....parking moto dan bergambar....


dan aksi gegarkan bumi Bali hahahha.....

 as paling tinggi....berdiri atas then lompat boleh la :p

seberang jalan tu ada AC Minang...situ la kami plan nak lunch...tapi time ni pon dah nak pukul 4pm...tak pe la....kt skip n terus dinner je....

kami teruskan perjalanan ke Pantai Jimbaran.....kat sana ktrang nak dinner...kalau banyak baca blog, ramai yang rekemen makan kat jimbaran ni....so moh kt cari jalan ke sana :)


sepanjang jalan ktrang stop tanya orang....dari belagak tau alih2 sesat, baik la bertanya....dan kami selamat sampai.....alhamdulillah tak sesat....

jalan menyusuri pantai ternampak la pkcik jual jagung ni...



sedap....as order yang pedas....sedap gak...puas la makan.....minta pakcik tu ambik gmbar...dia kata boleh....pastu dia plak suruh aku ambik gambar dia....ekeke


sambil menyusuri pantai....sambil makan jagung.....


dari ujung sana sampai ujung sini kami berjalan, moh la kita cari tempat makan...masa ni dah pukul 6pm...orang pon dah mula meramai....


dah order, kami nak makanan kami sampai betol2 time sunset hahaha...orang tu pon pening....ekekek...tunggu pon lama weii....cepat la sunset....




untuk makluman kat Jimbaran ni orang semua suka makan seafood....tapi ktrang macam tak bape mampu la...rege dia telan air liur kot....utk set 4 org je mencecah rm150++....

pikir nye pikir kks kata makan je la goreng2....murah pon murah ekekeke

dan antra menu pilihan......

nasi goreng telur mata + satay + funfries +sotong goreng tepung...kat sana kaloo order sotong goreng tepung dia akan kasi free nasi 2 org makan + sayur kangkung goreng ....

total semua tak sampai rm35 pon muahahahahaha....tapi coke aku 10,000 rupiah....kalo di convert rm3.50...mahal!!!!!!!!muahahahaha

nasi free + kangkung tu ktrang tapau bawa balik.....utk supper hahahha.....

makan la kami sambil menikmati sunset....buang masa betol...sunset la sgt wakakkaa


dah kenyang terus ktrang gerak...kalau orang tanya ok ke x Pantai Jimbaran tu, jujur cakap tak datang pon tak pe...tp kalo tak pergi macam rugi...pilihan di tangan anda hehehe

otw nak balik, ktrang sesat.dah malam so tak bape nampak...aku la tak nampak simpang tu....so patah balik baru lalu jalan yang betul...

terus stop kat patung gatotkaca tu lagi....sbb pe...nak tapau rendang minang kat AC Minang tu...hehehe....nak gak lepas kepingin rasa...sbb nasi free kat jimbaran tak de sape makan...so dah tapau kene la ada lauk nya :D

settle tapau, terus ke Krisna....masa untuk menyoping :D

tempat shopping krisna ni memang murah2...tak ubah macam Mydin...semua ada...tapi kene la pndai pilih...kalo ikut nafsu semua nak sbb murah kan....tapi pilih la mana yang nak je...dan barang di  ingat ktrang tak beli luggage...so jangan cari pasal nak shopping sampai beg beranak :p

dalam control2 membeli, besar gak la beg plastik ktrang ekekeke

pekerja situ ingat ktrang naik kijang pak supir..bila ktrang cakap naik moto, deme terkejut macam mana nak bawa balik....

aku bawa moto pon dah macam bawa apa je....miza kat belakang pegang plastik....aku kat depan pon full gak muahahaha

kat sana ktrang beli t shirt sama2....FACEBALI...sebijik mcm facebook...sekali balik bilik aku try, kecik ok...wawawa....as pon sama....so satu hal plak aku n as kene g krisna balik wawawawawawa

dengan letih gagah la jugak...esok dah takut xde masa...time tu dah kul 11 lebih...tapi jgn risau krisna 24jam :D

ktrang sampai krisna tu lengang je...kalo tau la baik la g lewat malam...steady je shopping ekekke...settle tukar baju semua, sempat lagi merembat shopping....as la...aku tgk je :p

dan terus balik bilik....buka tapau kami....nasi + sayur freee....aku up daging rendang minang tu + nasi lagi 1 bungkus...makan ramai2...syok2...

siap mandi solat semua terus zzzz......

.........stop dulu ye

4 comments:

  1. syok la aku baca weh...pengalaman betul tu bab sesat tu...ekekek....

    jimbaran tu mmg mahal, pada aku tak yah pegi pun takpe, tapi utk festaimer mmg kena pegi la...tapi kalau aku pegi lagi sekali, mmg Jimbaran bukan dlm list la...

    ReplyDelete
  2. mahal sangat kan :(

    tak pe la kat malaysia ada leh je makan...hehhee..nak sedapkan hati kami :p

    ReplyDelete
  3. bujang2 naik moto..ok ler..cuba aku bwk bdk2...hahahhaha nak shopping lagi..brg2 lagi..mmg kena sewa LORI...hikhikhik

    ReplyDelete
  4. GBM,
    hehehehh...tu la pasal...ko x payah ikut cara bujang...melainkn ko travel berdua

    ReplyDelete