Thursday, November 18, 2010

Seharian di hari raya Aidiladha 2010

raya puasa 2010
mood swing semua tak nak bergmbar raya...so tiada gmbar diambil huhu
ibu jubah hitam, adik jubah biru, na dress labuh coklat :)

buat julung kalinya, raya haji tahun ni kami sekeluarga memilih untuk berhari raya di KL saja...giler bowringggg ngeh3...

pas solat subuh aku pengsan balik...malam tu dok tunggu ibu siap masak kul 3pagi...kul 7 lebih ibu ajak g solat raya kat surau...sungguh mata dah x leh nak buka..kalo boleh, aku ONce dealova je...

kul 8 lebih aku bangun....basuh pinggan2 dan siapkan pe yang patut...letak siap2 atas meja...

gosok baju kebarung color hitam+gold - mandi sunat raya - solat raya sendiri - siap2 :)

diorang balik dari surau siapkan hidangan then makan sama2....

menu : nasi serai + ayam masak merah + dalca daging + arca timun....air teh O...desert bubur jagung....ibu kukus pulut kuning...konon nak buat kari telur tp hanya tinggal mimpi sebab mood nak masuk dapur telah ke laut hehhehe

pastu....layan tv...masuk bilik tido.....

bangun...sumbat makanan dalam mulut...solat zuhur...sambung tido lagi....

ada kenalan ibu 1 family datang beraya....layan diorang jap...diorang balik, aku makan lagi

pastu family ucu datang beraya....pas pak usu balik, aku makan 1 round lg....

lepas maghrib, tetibe kawan aku call ckp nak beraya....cik ros n cik mena...tp time ni aku layan minum teh o je...diorang makan lak...termasuk rumah aku dah 6 rumah diorang beraya..sakan betol berjalan budak2 ni hehehe...tp kesian diorang...dua2 org kelantan tp x balik beraya...sebab nya jalan jem giler...diorang x sanggup nak tempuh huhuhuhu

diorang balik je aku terus kemas meja n basuh pinggan2 kotor...pastu mandi...pastu ion baju...pastu tgk tv...pastu on laptop....update blog....pastu zzzz.....

tu la seharian di hari raya....aku ingat kan dapat la siapkan keje2 yang tak sempat buat kat opis...tapi misi siapkan keje adalah gagal ekeke


tiada foto aku berbaju hitam....upkan pic raya puasa aritu :p

salam aidiladha :)

1 comment:

  1. nasi serai?xpernah mknlah...
    tido je pastu mkn sgt heaven..muza braya kat gombak umah mak ade satu family je dtg beraya, pak long saya...

    ReplyDelete