Friday, March 18, 2016

Jalan-jalan Cari Makan di Teluk Intan

Bila aku dah merasa lepak Teluk Intan sehari semalam, aku rasa tarikan dia hanya pada menara condong je. sebab pekan yang tak de apa-apa...ke aku tak habis explore? hehehe

so aku share kan tempat makan yang sempat aku jejak.... :D

1) Medan Ikan Bakar Persatuan Nelayan, Hutan Melintang

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg_MUSCmmbW1TelFsT5OSP6MsFLILyyG3RcdIp7qcDcrkI1g9vhKVSsfsZhBRXiwLyfqNOJ7AmWC6AH5tocyQnkzHcYF2rVaCZ_tbmsr4p2SEKZ5iPYzeY8qKEmIRtS3DvBzXmz2CsogYw/s1600/DSC05124.png
credit : Brader Pet

aku dah pernah pergi sekali..klik SINI...so kali ni pon aku repeat gak la sebab kesedapan dia tiada tandingan muahahaha..

cuma kali ni tak de rezeki nak makan seafood...semua habis licin...sotong-udang-ikan siakap -->HABIS...yang ada ikan kembung n tomyam je...so pasrah...ambik la ikan kembung bakar 3ekor + tomyam ayam + ayam kunyit...

 

cadangan menu nak ke sini -- tomyam + udang kunyit + sotong goreng tepung (paling win) + ikan bakar...smua ni memang aku rekemen sebab sedap sangatttt.....


pic lama di up kembali hahaha

2) Mastan Ghani

 

bila aku google tempat makan sedap kat teluk intan, mastan ghani ni terus muncul. excited la aku nak cuba. signature dia rojak dan mee rebus...ok jom try..


bagi ktrang -- xmemenuhi piawaian sedap kat tekak kami...hahaha...tak tau nape..rasa tak feel la...macam tak puas makan pon ye gak....nape smua kata sedap? kat KL jauh lagi sedap tau....oh man...sorry....tak kene tekak hhahaha

3) Nasi Lambai

Gerak dari Mastan Ghani, ktrang terus usha nak makan lain plak. sebab tak puas kan...haha

jom la cari kedai nasi kandar...kalau kat sini rekemen Gulam Rasul..Krishnan...tapi Nasi Lambai ni idak la plak aku biasa dengar...tapi rata-rata jumpa orang area situ rekemen nasi lambai....

sebab tak berapa jauh, ktrang jalan kaki je...tapi panas membahang ok...xkisah la nk makan punya pasal....

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjPY0tsPSEZyKw9WGbUMPAkhyphenhyphenvhMxjSotrGHMvnNtKTPNwKl4zANdroXN_JDzdcLT7QJnbTs7_yOzl1y-i7gOF0Uxm3O13vQ_L8XxgHpn-Vq0FR28qdJO4IIbxBZbx9KxH_i9_kfMJXrqbo/s1600/nasi+lambai.JPG
a.k.a sultana nasi kandar
credit : indahrasajmalim



ktrang terus ambik makanan....aku biasa la ayam goreng...asalnya nk try daging tapi tak jadi hahaha


komen aku -- betul2 tak kene citarasa hahaha....makan pon tak habis...rasa dia x cukup sedap...adoii la...awat ni...teluk intan tak menarik minat aku sikit pon...frustttt hahaha

dan.... ini je pon yang aku try....macam rugi tak try Udang Galah di Restoran D’tepian Sungai...kedai ni buka malam je...konon nak singgah tapi ktrang dah dinner dekat hutan melintang....tak kan nak sumbat mee udang lagi kan?

overall bagi aku teluk intan bukan pilihan untuk JJCM hahaha...tapi kalau dah sampai sebab kenduri ke apa, boleh je cuba makanan yang aku try ni...dan boleh google tempat lain lagi...

repeat Teluk Intan? kalau bersebab yes...kalau saje-saje NO ekekekekke

7 comments:

  1. aku sebagai org perak, tak penah pun datang teluk intan ni..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhehehehe...

      ko perak kat mana....share la tempt menarik

      Delete
  2. D'Tepian udang galah..terbaekk..servis cepat & mesra. Masakan sedap..Udang galah masak lemak cili api best..harga berpatutan..4.5/5 star..

    ReplyDelete
  3. D'Tepian udang galah..terbaekk..servis cepat & mesra. Masakan sedap..Udang galah masak lemak cili api best..harga berpatutan..4.5/5 star..

    ReplyDelete
  4. nasi lambai sekarang dh xsesedap yg dulu mse zaman sy kecik2, ni dh ank/cucu die yg jage...klau dlu asal pg teluk intan kedai mkn wajib mak bwk kedai lambai ni la...

    ReplyDelete
  5. restoran Lambai ni zaman 70 an n 80an top..sekakrng genarasi baru..xdpt kut resepi camne otai2 dulu buat...

    ReplyDelete
  6. restoran Lambai ni zaman 70 an n 80an top..sekakrng genarasi baru..xdpt kut resepi camne otai2 dulu buat...

    ReplyDelete