cinta muka buku....

nape ye menjelang syawal je, orang suka buat majlis kahwen...bertunang...merisik....??

mudah ye nak berkunjung di hari raya + buat majlis :)

rumah ktrang pon tak ketinggalan......adik aku na kene ikat ok... * sentap!


simple je...ni la nak buat tempat sarung cincin...

hantaran??? ibu tak nak...dia nak masa kenduri nanti...tapi mcm x sedap kan....bawa cincin semata...

so deme kasi.... 3 barang...cincin...baju sepasang...buah...n ktrang kasi 3 gak...baju...buah n coklat....

majlis ktrang buat betol2 kecil-kecilan..hanya dihadiri family terdekat masing2...bukan tak nak ajak ramai2, tp kondisi kondo aku yang terlampau la kecik.....



masa berbincang....ayah uda wakil family aku nak tengok bakal tunang adik aku ni ha...tu pasal dia kene duduk depan2....

ada satu part tu ayah uda aku cakap cmni...

ayah uda : "tahu kan na ada kakak tak kawen lagi...."
pihak lelaki :"ye...kami tahu..."
ayah uda : "dalam Islam memang tak de nyatakan langkah bendul ke apa....tapi kita kira hormat pada kakak dia la...sudi la kiranya di berikan hadiah..."
pihak lelaki : "adda ni kami bawakan....."

aku lari ke dapur menangis hahahahahaha

tak la...aku lari g dapur...malu kottttttttttt...tapi ok je...

dapat kain pasang + tudung saiz XL... + cincin belah rotan...cincin ni na kasi...bukn pihak lelaki...na tahu kakak dia mmg mata duitan...so dia kasi la cincin tu.... tq na...jasamu ku kenang ekeke

aku lak dpt tudung labuh....xready la nak sarung....ayah uda kata

 "bagusla...tak nak jadi baik ke?"

sentap!!!!!!!!!!! hahahahha

sarung cincin depan bilik aku je....

sebenarnya...plan nak suruh deme duduk atas kerusi tu...tp lupa nak bgtau ayah uda...so makcik aku suruh je la duduk....aku plak keje aku aritu tukang ambik gmbar...photographer la kononn...muahaha


masa nak posing berdua ni, aku siap tny uda...

"uda, leh x nak ambik pic na dgn M...."
"ambik la...jgn dokk rapat plak..."

hehehehe.......


ok bagus.....

uda : "eh duduk la belakang na tu...nanti leh wat banner..."
aku : "eeeiii emy x suka la g kenduri org letak muka kat banner....xmo..."
uda : "eh dia ni...trend la...semua org buat...."

uweekkkk.......ekekekeke

ok sudah lepas.... :D

adik aku bertunang ni pon dia rahsiakan...pic pon x letak kat FB walaupun sekeping...lelaki tu pon sama gak...so aku pon malas la nk letak pic...tunggu kawen...hehe


utk sesi bertunang ni, ayah uda + uda, pak lang + alang, pokteh je datang....umah kecik kan....

acik n family, mek tam n family, ayah ngah n family + ucu n family datang makan pas zuhur.... :D

mood biru....aku hijau kehitaman...
adik : along, ko suka rosak tema kan
 muahahaha

dan.....

suka ko ye dik... :p

Insyallah 6 bulan lagi deme akan diijabkabulkan....diorang ni memang express...kenal 3 bulan bertunang....6 bulan bertunang plan kawen....mudah sungguh jodoh ko kan... (^_^)

skang ni adik aku stress....sbb aku...hahaha....aku suka kutuk kot...taste nye ntah hape2...lelama dia tension...apa dia suka, aku kata nmpk mcm hodoh giler....wakakaka

aritu deme g tengok mak andam...balik2 deme ceta dgn aku...

na : "baju tadi cantik color purple...tapi mahal la sewa nya" sambil adik aku minta sokongan tunang...
M : "aah..." sengih...

aku : "ye ke cantik ...mana gmbar...ntah2 aku tgk x lawa...." * muka eksyen
ter erk...erk...diorang....xde gmbar lg mau kata cantik....hehehe

baju nikah diorang pon mcm aku x berkenan...tp aku malas la nk bising nanti sah2 mak aku marah aku....sbb kasi stress kat org hahahahaha

ye la yela....bukan aku nak kawen kan...dok diam2 situ... :p

utk na.....cepat2 kawen n boleh nyah dari rumah aku ni...ekekekke

utk na....terimalah lagu ni....

Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku

Kau hantar pesan dan suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..

Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku

Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh.. benarkah rasa itu..

Bagaimana harus bersua

Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda

Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya

Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau renung tajam-tajam mata aku

Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu Oooo…
Ini cinta remajaku

Dan pabila kau katakan kau suka aku

Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo…
Itulah cinta yang satu, cinta di muka buku..



jujur cakap....memang diorang kenal kat FB...sebiji mcm lirik ni...mamat tu add adik aku...anta msg suruh accept...ajak jumpa...pastu suka...nak jumpa ibu sbb nak minta izin nak bertunang.....

sweet kan!! cepat la na kawen!!!! (^_^)

Comments

Popular posts from this blog

Jalan-jalan Cari Makan di Teluk Intan

Summary Percutian budget ke Koh Lipe, Thailand

#Sembang Orang Bujang : Perodua Axia vs Proton Iriz