Friday, July 20, 2012

Yeayyy Bertemu Ramadahan lagi...

tajuk macam la excited nak ramadhan kan...hakikatnyaaaaaaaaa.......ekekee

bila ramadhan mesti letih lain macam kan...macam pas berbuka mata digam2...nak terawih 8rakaat tu pon ya ampunn....liaatt!

tahun ni sy berazam...
- habis khatam 1 quran...
-tak nak tinggal terawih
-kurangkan berbuka puasa berjemaah di luar
-kurangkan mengunjungi bazar ramadhan....

pasal khatam quran tu, tiap2 tahun azam sama tp tak tahu tahun bila akan betol2 khatam di bulan ramadhan...dulu masa sekolah rendah, aku mampu khatam kan..dah tua x mampu...camne tu :p

TAPI....untuk berbuka puasa berjemaah tu 2 CONFIRM, 1 50-50 ye...dah 3 jemputan dah ada...hehhe

dan sebelum puasa, aku dah round kasi clear apa nak beli...rasanya tahun ni mmg aku bajet...beli yang perlu je....

utk tahun ni baju kain pasang je aku ada 4 = 1 baju pagi raya ibu belikan, 2 psang kain cotton vietnam (aritu meniaga dapat le free ekeke) + 1 pasang kain indon...tp baju tu kain net, kainn nye kain batik...aku beli tahun lepas 2011 kat medan....sampai skang x siap2...

hai laa nasib mak n makcik tukang jahit..baju org siap.family sendiri????heheh....kalo nak baju fesyen aku bg mkcik...baju kurung mak aku je...nak free mak aku, makcik kene bayar....dari dulu sampai skang upah aku tetap sama...rm20 sepasang muahahaha...kejam kan punya anak sedara???hahahhaa

so ahad lepas kul 10pg dah kuar...parking kete port biasa - capsquare..sementara blom naik rege leh la lenjan parking murah...dalam bangunan rm2 per entry...luar rm5 per entry...kami parking luar sbb nakk jalan dekat dengan jakel :p

1st g JAKEL.....


alang nak cari kain baju melayu pak lang n jubah dia...ni dok diskusi dgn ibu pasal kain langsir...dah tua2 jalan dgn adik beradik...agak2 aku nanti adik aku nak ke jalan dgn aku?mesti tak kan....ekeke

ni adik aku yg kecik...kalo no 2 tu manjang bz..jarangg dia follow ktrng...huhuhu...boring la ko na!

aku selalu pesan...jaga badan dik...jgn gemuk...dah gemuk susah nk kurus ekeke

sebenarnya aku malas nak kuar...duit tak de satu hal...pastu malam sabtu aku dah kuar ada party (entry menyusul ekeke).so ahad ingat nak berdondang sayang la..sekali kene ajak plak...pastu aku cakap la nak ajak kuar kene belnja aku... dgn slogan... 'u pay what i want' hehe

alang 'ye la...jgn la mintak mahal2 plak'

ooo ada yg sanggup....terus aku mandi n bersiap follow diorang heheh

masuk jakel, nak paw kain baju tak la kot...baju aku yang 4 pasang tu blom tentu siap...aku jamin..skang ni pon baik mak n makcik aku dok dolak dalih x nak jahit...wawawa

sbb kan kain indon tu kain net, aku beli la lining dia...masa ni sape la nak bayar kan...


terus makcik aku kasi duit....hahaha...thanks alang ekeke

kadng2 aku ni dah tua pon nyusahkan org lagi...aku pon tak tahu sampai bila aku leh survive sendiri...alang ni dari aku study sampai aku dah keje dia tetap hulurkan tangan ringankn beban...nak kuar kete sebijik pon dia hulur 2k kat aku....nak wat korban dia kasi 400 suruh aku g wat korban....time aku tak de duit dia kasi 300 wat belanja...ya allah...terima kasih hadiahkan makcik yang baik macam ni...wawawa... * meraung!

tapiiiiiiii.....kalo bulan tu ko travel n ko call dia mengadu "alang emy bulan ni x de duit la..." memang dia x hulur...sbb ada duit g enjoy...so dia x nak tolong ekekeke....


settle kat jakel, terus kami berpecah....ibu n alang ke mydin...aku n adik cari tudung raya....

kami menyusuri jalan tar...tahun ni raya tudung fesyen ni ye...bersepah orang jual huhu

aku x sukaaaaaaaaaaaaaa.......pendek n jarang...menyampah...baik la pakai tudung awning yang aku ada je...aku sentiasa berdoa jangan la aku berubah hati tetibe beli plak...dah kutuk then ko beli...buruk perangai....

dan jalan sampai depan....adik ajak beli air kopie satu...ok jom beli....



dan adik aku bayar....sbb aku dh ckp kan aku xde duit ekekeke

pastu g deretan tudung...dia rembat 2 tudung...aku plak berkenan selendang...pagi raya nak pakai selendang la...try lilit ok tp kene pakai anak tudung yang cover leher...xpe aku ada :p

time nak bayar tu aku pndang adik aku..silap nye aku kuar duit dulu...kalo x dia nyaris2 nak bayarkan...rrruuugggiiiiii aku hahahhaha

selendang pagi raya rm10...kain lining @ jakel...

dalam 12 lebih ibu dah call ajak balik n singgah makan kat segambut....kedai ni ramai orang...ktrang makan ber 4 tp mahal betol terutama menu ni

nasi + 5 ketul udang = rm11

kesian adik aku....dia ingat mcm uia...3 ketul rm2..so dia ambik la 5 ketul...melampau kan...dari selera nak makan terus x lalu sbb mahal...akak tu siap cakap lg "udang 1 rm2" ekeke...tp adik aku ni mmg suka paw tanpa sedar...aritu makan kat mana ntah....dia g order aiskrim...rupanya aiskrim bodoh2 rm15...ekeke

ibu n alang share ikan bakar talapia...merasa la sekor rm16...aku lauk ayam je...up plak dengan yang ni

lay chee kang .....terbaekkkk

total rm45....tanggung bersih oleh ibu n alang muahahahahahaha

total kerugian aku duit selendang je rm10...

thanks korang....lenkali ajak lg org x berduit ni jalan2 eh ekekeke


p/s: salam ramdhan utk semua.... (^_^)

6 comments:

  1. Wah...syoknyaa...

    Salam Ramadan :)

    ReplyDelete
  2. dah soppim baju raye..?? wahh ! syokk.. !

    mahal gyloss makan dkt kdai segambut tue.. rugi ! rugi !

    ReplyDelete
  3. khairul,
    salam ramadhan utk kamu juga :D

    cik adek manis,
    baju raya dah settle ehehehe

    mahal kan????pitam!

    ReplyDelete
  4. aku br terbace... nape ko bertindak kejam pade aja???? haishhh xpatut.........

    ReplyDelete