Friday, August 24, 2012

Raya 2012 - last raya sebagai orang bujang

tajuk tak boleh blah kan :p

raya kali ni memang paling sempoi...sebabnya ktrang tak pakai baju raya pon 1st day raya tu...sedihhh :(

Raya Pertama....

pagi pas balik solat raya, terus menjamu selera....menu simple : ketupat, lemang, rendang ayam, rendang daging + kuah kacang daging...

family yang ada --> family aku, acik, pokteh n alang... :D

kek red velvet hasil air tangan aku...confirm sedap!ekeke

elok pas makan semua landing...cehh maka tak pakai baju raya pon...aku ambik port depan tv muahahaa....

pastu family ayah ngah datang....makan2...borak2...landing balik...petang, family uda plak sampai...aku ajak alang g beraya umah ayah ngah...sangap kot tgk tv-tido-makan.moh g beraya...


sarung je baju ni...ni baju backup je...alih2 di sarung raya pertama hehhe...pastu balik umah...sekian raya pertama....

Raya kedua

arini memang plan nak beraya...sebelum keluar kami posing dulu....

elok ktrang dapat beraya 7 buah rumah....petang nye hujan lebat giler...aku drive balik pon gigil2 x nampak jalan huhuhu


balik dari beraya, family ucu plak sampai....dan ktrang gotong royong masak dinner...x tahan kot x jumpa nasi ekeke....menu simple...ayam masak masam manis, sayur kobis n telur goreng....cedapppp!!!

malam...sepupu aku datang beraya dengan budak comey... bais :p

Raya ketiga

arini ktrng jalan jauh sikit...nak g umah uda @ Sungai Burong, Sekinchan....

sebelum tu singgah umah nenek anjang...(mak sedara ibu)...jumpa yayang....yayang kawen dgn sepupu mak aku acah....aku-acah-yayang sekelas form 5 dulu ehehehe

dulu kawan skang dah jadi mak sedara sepupu :p

then baru gerak ke umah uda...syok g umah uda sbb umah uda best...umah tengah sawah...tp lupa snap pic huhuh



posing ramai2...tapi tak cukup korum...family acik n ayah ngah xde....

dan....mereka adik beradik :p

balik tu singgah pekan tanjung karang...mak aku suka beli barang dapur kat area sini...murah...jauh beza dari KL...aku pon rembat skirt labuh....kl rm39.90....kat situ rm25 je....jauh beza kan.... :p

senang betol sepupu aku...anak dia ade je yg volunteer nak dukung...kalo gini la aku ada anak esok mmg senang la....eekkkekee...

sampai hati bais tutup muka mami....dukung budak ni berat...sampai lenguh tangan aku huhuhu

Raya Keempat

arini memang duduk rumah je....rest...rindu plak nak tengok tv ahahaha....

ayah ngah suruh masak cedap2...nak makan ramai2...pagi2 aku dah bawa ibu g pasar...

menu : udang sambal petai, sup sayur ayam, ayam goreng berempah, lemak pucuk paku....ulam-ulaman...sambal tempoyak....layannn....

malam nye aku plak kuar beraya...aku rodger farik ajak g beraya...dapat la beraya umah suzi n fetty...gambar tak ambik sbb lupa hehhe

Raya Kelima

jom la kt balik KL....lotih dah dok kg...sakit bdan ari2 tido atas toto...hahaha...gedik x?

singgah beraya umah sepupu mak aku kat kundang n damansara damai....pastu selamat sampai rumah....

simple kan raya aku kali ni....ekekee

dan duit raya aku dapat hanya RM73...ok la kan dari xde langsung ehehehe

1 comment:

  1. kak qamy, nak kek yang atas tu...mcm best...buat la satu bwk gi office....

    ReplyDelete