Tuesday, August 14, 2012

Menu Sahur & Berbuka


kalau orang kata bulan puasa ni ramai yang turun berat, aku setuju.... :)

sebab kalau puasa kan makan x banyak...tapi ikut nafsu la kan...aku kadang2 nafsu leh control..kadang2 ermm kelaut gak le...

ni menu aku sepnjang bulan puasa...dari 1st ramadhan - 15ramadhan.selepas itu....'maafkan saya' musnah nak control makan ekekeke

1st time aku sahur dgn kurma 3 biji, susu secawan n air masak mmg gigil nak tahan sampai berbuka....sikit sangt kot kurma...so x leh menampung perut saya :p

sup sayur+ayam n kentang rebus.....nyummy....utk sahur gak ni


tapi bila sahur makan buah2 pon aku leh tahan...sbb manis kan...so kenyang :D

dan selebihnya menu berbuka puasa...skarang ni perut dah leh control...so x jumpa nasi pon dia x kisah....ekekeke

tomyam putih + tauhu sumbat...tauhu tu aku grill...


aku suka menu ni...ayam golek beli kat giant...sayur aku grilled...coslow bikin sendri...sukaa...
dah mcm Nandos x?hehhe

ibu belikan soto sbb dia kata dah lama x nampak aku makan nasi muahahha

behun tomyam sendiri bikin :p

behun bandung air tangan ibu....3rd day puasa :)

memang tahun ni x ziarah sangat bazar ramadhan....byk layan masak sendiri...dan tahun ni jugak kalau berbuka kat rumah, aku mmg minum air masak bergelen2...mmg tak minum manis....

dan paling best...ada la kan kawan kat sini tegur aku nampak slim...ada sorang akak tu...

kak z "psstt...emy sini jap"
aku dtg la..semua kusyuk wat keje so xleh bising2....
kak z "awk nmpak slim...makn ubat apa"
aku "ishh akak ni..mana de la..."
kak z "ye...nmpak slim dr dulu..."
aku "bulan pose kak...xcukup makan...hehe"
kak z "oo...ingt awk diet..."

ekekeke....nah bukti aku dah selim wakakakaa

jgn tertipu sebab aku pakai baju hitam ekeke...tapi kan baju ni aku last pakai jun 2011...skang ogos 2012 dah selepas setahun baru leh sarung balik....

arap2 raya nanti berat aku tak naik mendadak le... *nangis :(


No comments:

Post a Comment