Wednesday, November 30, 2011

Trip Bersamamu I : HATYAI, Thailand...

tadaaa..... :)

cuti 3 hari sempena awal muharam aku sempat larikan diri ke utara.walaupn badan letih x hengat tp tetap enjoy... :p

so skang ni aku ada modal nak upload blog!yeahhh....

tapi cuba imbas kembali entry ni...dalam ni aku ckp aku nak g hatyai dengan rm250 kan.. klik sini utk membaca....

dengan rm250 aku berjaya menjejaki Hatyai.... (^_~)

*************************************************

Jumaat 25 November 2011

Plan nak ke Hatyai ni kuar dari mulut aku.entahlah dah lama sangat nak pergi.tapi ramai la kata tak selamat...ditambah dengan banjir buatkan kami rasa tak yakin...

TAPI semua bermula bila aku terjumpa satu blog.mamat tu baru pulang dari Hatyai.apa lagi menggelupor la kan nak pergi.dalam masa 4 jam je kami decide ON HATYAI....ptg yang sama as beli tiket van kat penang utk ke Hatyai...mak pui turun puduraya beli tiket pergi ke Penang dan aku dapatkan tiket keretapi balik ke KL...vavvavaa..kalo bab berjalan semua laju je!ekekke

as namakan percutian kali ni 'trip bersamamu'.... dah tau masing2 miskin tegar tapi bab berjalan tetap ON walaupn tak de duit...aku kalo berjalan, biarlah xde duit makan..janji dpt berjalan muahaha


pukul 9.30pm kami dah tiba di puduraya...sementara tunggu bas pukul 11pm, dok melepak dulu..tepat jam 10.45pm, ktrang turun ke platform 10...sebelum naik bas, orang tu tanya naik bas pukul berapa...aku jawab pukul 11..dia suruh naik bas depan mata kami tu...


elok bas nak gerak, ada seorang mamat ni kata seat dia sama dgn aku.dengan yakin aku suruh dia tanya driver.bas terus bergerak.mamat tu duduk seat depan....gelak2...happy2...sampai jalan duta driver datang check tiket.rupanya kami salah naik bas!bas tu ke butterworth...kami nak ke Penang...wawawa



dengan penuh rendah hati turun je la kat jalan duta.tunggu bas Penang sampai.alhamdulillah selamat kami menaiki bas dan masa untuk tidur....

tepat jam 4am...kami selamat tiba di terminal bas sungai nibong...lagi 1 jam kami akan meneruskan perjalanan ke Hatyai....as kat rumah tengah siap2 nak bergabong dengan kami....

oh as cepat la datang! :D

to be continue....ekeke


3 comments:

  1. name trip ni x bole blah, bila aku dgr trip "bersamamu" budget2 travel bawak beras, tepung tuh sume.. hehe

    hah ni lagi tak bleh blah, dok kutuk orang, last2 korunk yg salah bas pulak tu.. mesti turun dgn rasa rendah diri dan malu ye tak~ haha thrill la bru best skit bjalan ni.. hehe

    ReplyDelete
  2. shahrul ni mulut takde insuran...hahaha..

    tp aku wonder jgk camne korang bleh tersalah bas. nasib baik la dia benti kat duta..klu tak...habislah

    ReplyDelete