Thursday, November 19, 2015

Jalan-jalan Lumut 2015 : Swiss Court Apartment Hotel,Damai Laut Lumut & Seafood Medan Ikan Bakar Persatuan Nelayan, Hutan Melintang Perak

Muahahahahhaha

akhirnya aku dah berjaya transfer semua gambar hehe...malas nau nak transfer...bukan susah pon..tapi telefon aku kali ni memang menyusahkan ekekeke

ikut hati malas tol nak update trip dah....Koh Lipe aku kasi 1 entry lumsum je la...kalau update sekurang2 nya orang tanya, ada tempat aku leh refer...biasa macam tu la...kalau aku malas nak explain, aku kasi link blog aku je :p

ni trip bulan 10 aritu....

kami plan cun nak lepak santai ke Lumut. aku dapat FREE voucher penginapan 3h2m. kawan aku bg nama kat staff swiss... ala diorang jual pakej percutian....syarat kene dengar dia explain produk diorang....so aku attend kat area time square..ko sign up ke x, tetap dapat free voucher....

masa nak booking, aku request Kuantan tapi dapat Swiss Court Apartment, Lumut...belasah je la...janji FREE...lokasi dia dalam kawasan yang sama dengan Swiss Garden Hotel Lumut tau....

plan nak g 18-20 oct 2015....tapi perancangan Allah tu lebih baik...subuh 18hb tu, makcik aku kat Muar meninggal dunia....kalau aku dah ada kat Lumut tak ke rasa bersalah sebab tak dapat balik Muar n bagi penghormatan terakhir?

So aku tanya ibu, boleh ke pergi Lumut ni...ibu kata pergila..tapi kt balik Muar dulu...pagi tu terus siap-siap n shoot balik Muar, settle pengkebumian semua, 3pm shoot balik KL...smpai KL 6pm, naik rumah mandi dan siap-siap, 7pm shoot ke Lumut...

serius aku letih gile...nak bercakap pon rasa letih...aku siap tido dalam kereta (kalau travel naik kereta aku x suka tido) sebabkan dah gerak lambat, semua plan kami musnah...tak pe la...kita redah apa depan mata je :p

oh ye trip kali ni - aku,pui n miza je...as kan kat setiawan....plan nak singgah je nanti b4 balik KL...ajak dia lepak swiss, dia malas plak...so ok la ber3 pon bley...

otw ke Lumut sempat la kami singgah makan seafood kat hutan melintang tu...aku google ramai rekemen makan kat Medan Ikan Bakar Persatuan Nelayan ni..so jom try

 aku print screen je hahahaha


Ktrang order menu standard je...ikan+ udang + sotong + sayur + tomyam...air tembikai 1 jug...

 1/2 ikan siakap bakar - sedap
1/2 ikan masak 3 rasa - style lain...pelik rasa tp boleh makan...ujung2 sedap
sotong goreng tepung - sedap!
tomyam - sedap
udang masak kunyit - sedap (aku tak makan, diorang kata sedap)

overall -- berbaloi singgah...total RM70 :D

settle makan, ktrang teruskan perjalanan ke Lumut...mieza hangin je sbb tak dapat nak gilir2 drive dengan aku...maybe dia nampak keletihan aku macam mana...muahahahaha

ktrang check in kat Swiss hotel pukul 12am! dah masuk hari sabtu dah muahaha....alasannya sesat barat ok...kalau korang nak pergi sana, set waze jangan ambik teluk senangin...walaupun alamatnya teluk senangin, tapi ko akan naik angin sebab dia bawa ko jalan sesat....bila tanya reception hotel, dia kata kene taip sengiri...baru ikut trek yang betol....

kalau sesat, call hotel nanti dia rescue...janji tunggu tepi jalan n bgtau landmark kat mana...macam kami, ktrang jumpa ada sorang mamat ensem lepak petron...tny jalan then dia kata dia nk tolong anta smpai simpang masuk...seyes jauh betol ke dalam...gigih mamat tu anta...thanks ye...lupa nak ambik no tepon hahahha....

ktrang dapat stay kat Studio Apartment....keluasan dia ok sangat....kalau datang ramai boleh la bawa toto ke kan....sebabkan bangunan lama, xde la wow hotel dia...tapi bagi aku ni pon dah bestttttttttt

 Luas kan....

Dapur
Pinggan cawan smua tu ada...tapi dapur ni x sure boleh pakai ke tak
peti sejuk kat tepi tu...nampak x? :p

dari luar....

swimming pool best

Seronok kat sini sebab tak de orang...dah aku datang time hari bekerja hehe....saje la tanya bulan 12 ni available tak...tak de ye...FULL available balik bulan 1/2016....ye la cuti sekolah kan :)

stay sini tak dapat breakfast sebab FREE kan...so ktrang add on untuk breakfast pakej voucher 3orang = RM55...nak makan kene pergi kat swiss garden hotel...malas drive, leh call shuttle ambik korang...kalau nampak deme lalu, leh tahan je.... pilihan makanan ok...tapi tak de la banyak sangat sampai tak tahu nak makan apa :p


Lagi satu, ramai kata sini banyak lalat...tapi aku tak de plak rasa banyak lalat tu....bila pergi breakfast, baru jumpa lalat....hahahaha..tapi dalam bilik dia sediakan kertas yang lekat untuk jerat lalat tu....so sape nak datang sini kene set kat kepala lalat banyak ok 

Sterika tak disediakan....ktrang kalau travel mana2, memang bawa ion sendiri...so no big issue... :D
Ni je la info yang aku boleh share pasal swiss garden ni...kalau nak repeat tu boleh je...cuma lokasi dia agak jauh....n family aku pon dah bunyi-bunyi nak bercuti ke Lumut...boleh la masuk list hehehe

 lepak dekat swiss garden nye pool


pilih la kawan yang boleh terima kekurangan kau.
ekekekkeke

Have a nice day!

6 comments:

  1. nak tanya,dri apartment ke hotel jauh tak..lps tu awak kn stay apartment,nk buat activity dlm hotel cnth,mndi pool hotel,private beach,n fasilities lain boleh ke?kena bayar ke?dan awak rasa better ambil hotel atau apartment?sbb sy pun dpt voucer free ni,tak tahu nak pilih mana,sy brtiga je dgn kwn..which one better?

    ReplyDelete
  2. nak tanya,dri apartment ke hotel jauh tak..lps tu awak kn stay apartment,nk buat activity dlm hotel cnth,mndi pool hotel,private beach,n fasilities lain boleh ke?kena bayar ke?dan awak rasa better ambil hotel atau apartment?sbb sy pun dpt voucer free ni,tak tahu nak pilih mana,sy brtiga je dgn kwn..which one better?

    ReplyDelete
  3. tak jauh dari apartment ke hotel. kalau pergi bertiga macam kami, ambik apartment studio room ni...best sikit...

    facilities xkene bayar...guna je sepanjang kt stay situ.

    breakfast kene bayar sbb dia x bagi voucher..ambik 3pax=rm55..

    bila nak pergi ni?

    ReplyDelete
  4. tq for sharing pengalaman... awak sajes x sy pergi bawak bby kt tmpt ni? sy pon dpt voucher tu. ikut date hujung bulan ni. tapi baca review dr org lain mcm mengecewakan... dan sy rasa tertipu dgn swiss garden ni, offer 2 tempat, tapi rata2 sume dpt kat lumut ni.. hurmmm kecewa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawan saya pon dpt lumut n kuantan. nak tau cmne dpt kuantan? 1st n 2nd choice dia pilih kuantan hehe....

      ok je kalau nk lepak sini...sbb hotel dia not bad gak. kalau ada baby, just lepak dalm bilik n pool je la kot.. tapi kalau nk keluar ke lumut, make sure sekali keluar terus jalan n baru balik...sbb x berbaloi balik otel - kuar n balik otel balik...mlm kuar balik sbb jauh...

      ni pndangan sy.... :D

      Delete
  5. dr apartment tu ke kdai makan luo jauh x?? plan nak p bulan 8 nie.. so x thu nak mkn cmna. trip 3 h 2 malam...

    dlm apartmet tu leh msk ker ur suggestion cmna..

    ReplyDelete