Tuesday, August 19, 2014

Syawal 2014 - #rayaKLbiasabiasaje

Salam syawal.....arini dah # 23 sayawal kan :)

Dah naik lapuk ceta raya aku ekekeke....ntah la eh...balik cuti raya rasa macam2 hal jadi...pastu bzy keje plak...arini pon ada 1 task lagi nak kene submit jumaat ni + 1 slide presentation...so memang banyak keje :)

ceta raya aku........

Alhamdulillah....tahun ni Allah bagi aku merasa puasa FULL....so tak perlu la aku ganti pose ekekeke....sebab kan tak ganti pose, pose 6 tak habis2 lagi ni :p

Raya tahun ni berbeza dari raya sebelum2 ni...sebab pe?

Allah bagi penyeri dalam keluarga ktrang...alhamdulillah adik aku dapat baby...betol2 petang ahad, sehari sebelum raya ..... dan officialnye aku dapat anak buah...yeayyy!!!


 mama-su & tok bu
bila dah dapat baby, semua plan cancel..konon2 nak balik raya kat kampung 1st raya tu...sudahnya tak jadi...

#1 syawal pas solat sunat raya kat surau rumah aku tu, ktrang ziarah kubur ayah...pastu singgah breakfast kat giant batu caves....saje test kot la giant tutup..sekali masuk tengok2 buka ok...

terus beli barang2 dapur...ye la bukan senang giant nak legang macam ni kuikuikui

balik dari giant, tengok2 pokteh dah sampai...adik aku pon dah discharge dari hospital...siap sampai rumah dah....welcome home babyyyy!!!

#14 syawal - Ahmad Jibreel
sempat gak aku sarung baju raya...ibu n adik x pakai pon :p
 
Menu pagi raya simple je...


Nasi impit
rendang daging
kuah kacang daging
lontong
lemang
*ayam masak kari mokteh bawa dari rumah
 
up dengan kek choc nutty... *sedap!
order kat kawan skolah aku :)
sebabkan ktrang tak balik, family kampung datang beraya....
alang....
ika apik...
acik...
pok teh...





sepupu sepapat yang membesar bersama...
geng otai masih berbisa hehe

ktrang dalam family ibu aku ni, 6 orang paling atas memang 1 geng...pastu bawah2 ktrang semua budak2 je...boring betol...dah la aku paling tua hehe...time ni ila beraya umah mertua kat pahang

dalam pukul 3ptg semua beransur....rumah dah reda dan settle semua aku pon landing...masa untuk rehat :D

start raya #2syawal hingga la isnin depan naik keje, aku tak pergi beraya pon...ibu jaga orang pantang....so merasa la raya style KL... #bohsan

nak hilangkan rasa bosan, aku n adik merayap la gak raya kedua tu.....ktrang g cuci mata kat The Curve...susah ok nak jumpa orang melayu...cina india paling ramai...penuh mall hohoho
 singgah Borders nak beli buku tapi tak de yang berkenan

cuci mata kat Ikea...dalam ni ramai sikit orang melayu.... hehe


raya ke 3, ktrang buat soto...sebabnya kawan2 adik aku nak datang...masak extra sebab kalau sape2 melawat baby, ada mende nak di jamu kan...

 soto sendiri bikin....leh makan banyak kan hehe

tapi ari2 ktrang masak sebenarnya....sebab kebetulan seminggu raya ni ramai rajin singgah rumah....ada baby kan...1st cucu katanyaaa hehehe

raya ke 4, ila - sepupu aku plak singgah beraya....1st raya kan ktrang dah posing ramai2...dia tercicir...kesian hehe


dan #6syawal akhirnya aku kuar gak beraya hahaha

itu pon su otw nak balik JB...dia dari perak...so singgah la KL...shoot g raya umah kak kin...kak kin wat soto/behun sup...wallaa sedap....

raya kali ni aku ajak la #fruitheart join...dia plak balik KL awal...sebab nak beraya rumah aku...alasan tak leh blah ehehhe....dah depan makanan aku mana leh control...elok je aku makan bertambah....jangankn aku, semua plak tu makan banyak...sedappp oiii ekekek

masuk kete kene sound nape makan banyak?? suka kita laaaaaaaaaa..yang awk makan sikit nape??? :p

 ni je pic yang ada hahaha

pas maghrib gerak ke hulu langat...beraya umah dee plak....dee masak laksa ...nyummyyyy.....n kek coklat order makcik katanya....

dee dok kawasan kampung...merasa la ktrang makan buah2...durian, manggis n rambutan....

thanks dee! rumah dee lawa...terus berangan nak ada rumah kayu macam ni.... :)

 aku-dee-su..

esoknya #7syawal #fruitheart datang beraya....tengok baby sekali...elok je bersembang pasal baby...comel sgt aku rasa hahahaha

dan....dengan semangat keje yang membaara, aku  tak sabar nak g keje....tapi bangun pagi mata aku bengkak....merah lak tu...dalam kelopak mata aku ada biji....scary ok!

dah la merasa aku MC ari isnin tu...9 hari dok rumah buat aku rindu nak g keje hahahaha...poyo!

isnin tu plak ateh n family singgah rumah...sebab ateh g check up kat klinik utk baby dia...so singgah lunch rumah ktrang....thanks datang tengok baby ahmad :)

 bff dari muda hingga kini

dua generasi
cik by n ibu
ateh n aku
liyana n iwan (tiada dalm gambar)

so syawal kali ni tak berapa best sangat bagi aku....ibu pon rasa yang sama...tak puas...sebab bz layan tetamu....penat ok..penat dok dapur ekekeke

Insyaallah tahun depan nak raya puas2.....nak balik kampung....pastu nak g cuti2 ke...tak mo dah duduk KL....boring + sangap sepanjang masa....hohoho

tahun ni plak, aku dapat jemputan open house bebetol 3 rumah je...(setakat entry ni dipublish) so sekali lagi aku tak puas makan...boleh? hehe...kawan2 suruh aku masak nak datang rumah tapi cukup la...time raya tu pon bersilat kat dapur....nak tambah silat lg tak terdaya rasanya.....

sekian kisah raya..... :)

# selamat hari raya maaf zahir batin!!!

6 comments:

  1. wahh kita dah merasa kena raya kl...mmg lemau.

    emy kita mimpi emy nak kawin.. hiks

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan...lemau betol2 lemau
      huhuhu

      aikk....mimpi kt kawen? tak lama la tu
      ekekekekee

      Delete
  2. tak aci..boleh puasa penuh heheeh
    Tahiah kepada adik Emy tu
    Tak best ke raya KL?..mesti sunyi kan sbb ramai yg balik ke kg..tapi JM tgk still meriah maaa :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe....thn depan JM kot puasa penuh :)

      sunyi...boring tak tau nak kemana pon....meriahnye sbb org dtg singgah....pastu deme balik sunyi balik rumah ekekeke

      Delete
    2. Emy!!..betul ke ni puasa penuh sbb "ehem-ehem" ke..

      straightt to the point..Emy dah 'berdua' ke skrg...kalau betul Alhamdulillah...Tahniah

      Delete
    3. JM!!!!!

      blom kawen lagi hehehe...tahun ni xde slot dah nak kenduri nya....

      ni masalah hormon diri sendiri....sbb tu la pose FULL....

      kalau CONFIRM nanti, Insyaallah kita jemput JM...

      Delete