testing

Sunday, July 26, 2009

Jakarta : Tempat menarik

salam :)

aku kat kg halaman ni...dok tolong la pape yg patut...lg 5 hari je majlis besar kat rumah ayah ngah ni akan diadakan....sepupu aku kawen...so sape2 yg nk dtg kg aku, jemput2 dtg...kenduri sabtu n ahad....mana2 kawan2 yg dh dapt kad kawen tu, sila jelmakan diri dgn baju paling cun yer heehhe

sambung balik entry jakarta-bandung....arini aku nk cerita pasal tugu monumen nasional atau lebih dikenali sebagai Menara Monas....ktrng g sini pon waktu malam...so mmg melepak je la..dan bergmbar...sempat gak naik kereta kuda seround...sgt la kelakar pasai nk naik kerete kuda tu je payah giler....x balance langsung tp bila dah naik ok jer :p











dan esoknyer sebelum berangkat ke Bandung, sempat kami singgah solat kat Masjid Istiqlal...masjid paling besar kat Jakarta....ala2 masjid negara...tp bagi aku masjid kat sana x mcm rupa masjid...tempat wudhu' pon walaupn berasingan, tp lelaki sesuka hati je ambik air sembhyang kat tempt perempuan....dan ruang solat xde kain pemidang...susah gak la nk buka tudung....n yg paling aku x leh trema, ruang solat dijadikan tempt berborak dan bergelak ketawa.....nk solat pon xbape fokus dek gangguan org yg berborak kat situ huhuhu......



sblm ktrang nk kuar dr ruang solat tu, ternmpak sorang pompuan baca quran...tp aurat nyer x ditutup plak...dgn x bertudung, pakai t shirt kecik...cmne tu??ermm wallahualam :)

p/s:kalo dh balik kg, mula la malas nk balik KL wawawa

No comments:

Post a Comment