Monday, September 15, 2014

Cuti-cuti ZMN Family 2014 : A Famosa Resort, Melaka

Salam monday bluessssssssssss hehehe

malas nak keje arini....dah la esok cuti...dulu plan nak gak cuti tapi pikir balik buat rugi cuti je..tu gigih mai keje...

jalan lengang...ye la budak2 dah start cuti sekolah kan......

arini aku nak update pasal cuti2 ZMN family ke melaka....ZMN mana plak ni....ni family ibu...adik beradik dia semua start dengan Z....MN tu nama arwah atuk mohd nor :)

*********************************

akhirnya impian nak berfamily day tercapai. bukan senang nak kumpulkan semua...dan ni pon tak semua dapat join.

kali ni ktrang bercuti dengan family sebelah ibu... adik beradik dia 8 orang. 6family je yang join bersama anak masing2. macam adik n sepupu aku dah kawen pon join sama.....pokteh n pektam x join...

aku rasa A Famosa Resort sesuai sangat. sebab 1 banglo + swimming pool leh la ktrang budak2 mandi pool...

aku rembat voucher ni masa Matta Fair bulan 3 aritu. 1 banglo rm480/nite + tiket masuk Safari Wonderland rm20 x 24pax = rm480. total RM 960.

untuk banglo, aku dengan sepupu aku sponsor. sorang rm240. settle.

untuk tiket safari ikut jumlah family. kalo anak beranak 5, dia kene bayar rm100.sudahnya tiket tak habis.balance 5 tiket aku jual kat member aku :)

tiba masa ktrang gerak ke Melaka.....jumpa kat sana pukul 11am. sudahnya family ucu yang ontime...ktrang semua sampai pukul 12pm :p

sebabkan rumah tu leh check in pukul 4pm, maka kami singgah Safari Wonderland dulu.....


 aku pon nak jugak....bais memerhati! hehe

1st...ktrang nak naik lori berkandang tu...nak tengok binatang2 yang ada...

excited lebih orang2 tua....budak2 relax je kuikuikuikui



ni sepupu aku paling kecik....
akma....
dah mcm anak sendiri je kan hehe







uda n anak2 dara nya....

sabrina....
lom pape lagi dia dah sedih...
"sedih la umi kalau kak emy kawen"
hehehehhe

acik n family....





pastu ktrang teruskan jalan nak ke Monkey Island.....


nak ke sini kene naik bot macam ferry tu...naik pon kejap je sebab dia nak bawa ke seberang :D


bot ala2 ferry....

bais ni apa pon x bleh....penakut sungguh!

pastu ada orang jual2 sayur2...kacang2...n kt leh bagi makan kat binatang2 sana.....deme memang jinak..terutama monyet wakakaka

ada kambing biri2...monyet....




time ni ibu seronok je tengok monyet....jinak kan.....

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

 
duduk atas kepala ok! muahahahahaha

aiman berani....

tengok tahap penakut bais!

ila n family......





balik dari Monkey Island, singgah tengok show plak :)

time ni orang tua2 semua dah keletihan...ktrang budak2 je aktif termasuk aku hahaha....mau tak lapar...time ni dah pukul 2.30ptg...semua tak lunch lagi....

ok ni salah aku sebab aku tak pikirkan perut diorang...aku pikir perut aku je...aku kalo berjalan mana lapar....so aku kata xpe la...aku n budak2 semua g tgk show....yang dewasa g kat kereta makan.....

diorang tak nak pulak.....dengan muka tak rela semua ikut aku tengok show hehe

soryy!!









settle show terus ktrang gerak ke rumah banglo tu.....

besar.....ada 4bilik + swimming pool

2 bilik - 2 katil queen
2bilik - 1 katil queen

toilet ada 2

hall....

sampai2 je smua serbu makanan....laparrrr!!!! nasib baik sepupu aku bijak order nasi impit n rendang ayam dan kuih muih leh la buat alas perut....ibu plak wat lepat pisang :D


petang.....ktrang terjun swimming pool!!!! wallaaaa.......

aku memang jiwa kanak2 sikit....tengok diorang ni kalau x mengimpit x sah...
kadang2 rimas....tp seronok la biasanya hehe

sebelah malam....ktrang solat jemaah....pastu wat tahlil sikit....pak lang bagi tazkirah....pasal family...ye la dulu ktrang ramai ok...skang bape ketul je :(





bila tengok pic kat atas ni, dah macam g  kem motivasi plak...ada qiam ada ceramah ehehe

dan....baru la semua masuk dapur...nak sediakan dinner....ktrang wat BBQ....tapi versi senyap tanpa asap...apa tu....

pakai pemanggang elektrik je hehehe

tu dia....

rajin ila masak ekekeke

tunggu makan je ni :p
acik-uda-alang-ucu

Eh!

mereka bersembang je.....sementara makanan siap

dan hasilnya........

nasi arab - roti john - kek - buah tembikai
bbq - ayam+hotdog+kambing+daging...
burger pon ada

salad aku cinta padamu emy

masa aku bagi nama salad ni, semua macam nak muntah...bak kata uda....

"tau la tengah bahagia...belum kawen kau la penawar rindu....ko cuba kawen esok....jangan jadi salad derita sengsara dah la......"

muahahhahahaha................

malam tu tak de aktiviti sangat selain makan dan bersembang :)

pagi tu....ktrang wat sarapan nasi lemak....buat burger lagi....pastu habiskan bbq malam tadi....

sempat la aku terjun kolam lagi...wieee

seronok bais!

kul 12pm, ktrang check out! tak de gambar family sbb semua sibuk masuk kete awal2....

apa pun thanks kat semua sbb sudi join cuti2 ni....next time kene cari tempat yang best lagi....paling penting ada swimming pool :D

otw balik....masing2 update dari kete hehehe

pengsan keletihan!



dari organizer semestinya......


tamat..... (^_^)

1 comment:

  1. Salam Puan,
    Villa villa tu sekarang dah banyak buat renovation, cantik2.
    Tumpang sikit nak beritahu, sesiapa berminat nak bercuti di villa 4 bilik dgn private swimming pool, max 12 orang. Whatsapp 011 2100 7380, layari FB dan IG NIRZAB2001.

    ReplyDelete