Monday, September 8, 2014

Projek Raya Cantekkan Rumah II

amboii...sembang kosong la sangatttt :p

kepada JM.... blogger paling hot sebab ramai kawan...ni ada pesanan ni....hehe

"kita dah banyak kali nak komen, asyik2 ilang bila publish...rasanya dah 3 kali send. kalau ada sila delete kan yang 2 tu....

kita nak cakap....seronok kawan dengan JM...dah la kawan ramai pastu JM pon rajin sangat tinggal jejak....dari kt terjejak entry china-hongkong kat blog JM, then kt email tny details, sampai skang still kawan lagi kan.....

teruskan berkarya & travel....kt dah macam nak gantung passport je ni hehehe"

******************************

arini macam sengal2 sikit... keje banyak (tu dah tau) tapi macam ting tong je... ting tong nye pon sebab aku dah hampir 4 bulan tak travel mana2...memerap je kat KL...aku kan tak boleh kalo tak berjalan...hehehe

trip bulan 11 ke Tawau ni pon bakal2 burn je la...macam2 hal plak kat sana....risau semestinya tapi tu la...dah tau tempat tu tak selamat tetap we olls beli tiket :p

baru2 ni AA wat free seat, aku buat2 tak nampak je...kang kalo aku sibuk2 confirm rembat nye...so baik la butakan mata pekakkan telinga ekeke
 
tengok la ujung2 bulan ni....gaji masuk kalau ada kaki leh la merayap...g PD pon jadi laaaaaaaaaaaaaa wakakakaka

**********************************
so...meh la kt sambung kisah make over rumahku syurgaku :)

aritu aku dah projek raya pasang wallpaper kat hall....so kali ni kt adjust dapur plak

almari rumah aku sebelum ni pakai yang biasa je...so ktrang beli 2008 masa mula2 masuk rumah ni....dah 2014 mau tak jahanam...so kali ni aku pikir tak pe la....kt buat kabinet dapur terus.....

dapur aku kecik je....kalau 2 org masuk dah jem rasa....sempit ok....tu pasal la aku jarang masak...sbb kalo ibu dah masak, aku tak reti dah nak duduk masak sama2 kat dapur tu ekekekeke

dapur belah dalam luas nye utk kabinet 6kaki je (utk bawah) dan dapur luar 5kaki je (utk bawah). so imagine sendiri besar mana la dapur aku tu :p

try usha 2-3 kontraktor yang buat kitchen kabinet, smua letak rege 4500 ke 6000...hazabedah betol la....pesal mahal sangattttt!!!!!!

sudah nya....tukar plan...cari je la almari dapur....tapi kali ni versi kukuh punya.....puas la kuar masuk kedai, last2 terjumpa kedai perabot kat bandar baru selayang......

pertama kali pandang terus jatuh cinta ok!


lawa tak? dah macam pasang kitchen kabinet je kan hehe

puas hati aku jumpa gak almari yang berkenan + ala2 kitchen kabinet...diorang pasang pon kat rumah...bukan dia bawa besar2 ni ke rumah aku....so tahap puas hati memang terbaeekk....

harga... rm2k...lantak kan situ....janji murah dari pasang kitchen kabinet hehehe

 up dengan wallpaper dari Kaison......

dalam masa sama, rak kasut pon menanti untuk jahanam....belum jahanam tapi tunggu turn je tu hehe....so ktrng up rm100 tukar rak kasut....

 tadaaa........

last but not least.... astro....

ktrang dari 1st time subscribe astro sampai la dah beyonce ke uvr ke apa nama semua relax je....tak kuasa nak upgrade...sebab buang duit je kan....tapi dalam masa yang sama, decoder tu buat pasal...saje kan nak habiskan duit sekali wrap....

so tak de pilihan ktrang tukar je la dari astro 1st version kepada astro beyond...still ambik basic je....tak de HD ekeke...gile kedekut....hahaha

kalau tak de astro alamat tak dapat tengok tv...umah kondo ni atas bawah ada piring...bila umah kt xde piring, hazabedah la tv tu...memang tak dpat apa2 siaran :)
astro beyond tak payah HD RM42.65
pemasangan free 

so....make over rumah untuk raya cukup la untuk tahun ni...kt menabung utk tahun depan plak.... kalau duit cukup aku nak tukar lantai plak....tu target 2015 :D

tata......

p/s: nape nak make over kene time raya? muahahahahaha

No comments:

Post a Comment