Friday, August 19, 2011

Matta Fair 2011

jumaat lepas, aku, mak pui n su sempat redah matta fair...



plan asal kami nak usha kot la penginapan murah...mcm genting ke PD ke dan melaka.sebab nya dalam masa terdekat memang tak de plan untuk bercuti-cuti :p



sampai sana, kene beli tiket masuk.RM 3 per entry



pastu kami dapat beg color oren & gelang tangan kertas ni....



dan bermula la penjelajahan kami kat situ...sebab kan ada plan nak ke Melaka, terus redah A Famosa Resort.tengok promo bilik hotel rm8.ye memang tu la harganya.rm8 satu malam....

tp kami nak cari villa/banglo....ktrang belek2 katalog dan tengok offer untuk villa rm336.kebetulan date yang kami nak pergi tu masih free....



aku pon dok calling2 la sape yang nak follow.kene ada 12 org baru penginapan ni jadi rm28 seorang utk 1 malam = rm336..call sana, call sini...

bila dah letih call, makaaaaaaaaaaaaaaaaa.......



akhirnya cukup korum 12org...alhamdulillah :D mak pui pun selamat men-swap kad kredit dia utk percutian singkat kami.....yeahhhh ehhehe

pastu kami ke dewan tun razak 1&2..kat sini untuk international nye pakej..wahhh memang pakej ke korea paling byk wat promo.sayangnya hati aku tak terbuka lagi la...nape ntah mcm tak leh nak in dengan Korea muahahahaha

tapi aku tertarik nak singgah kat booth Taiwan ni...macam best je baca entry kak Mya dah ke sana.ktrang kene isi form utk melayakkan dapat goodies...yang kelakar aku n mak pui staff tu explain in english.su yang ada sipi2 muka cina, di explain cakap cina....wakakaka...pestime kot aku berdepan situasi mcm ni.tp su dah selalu org cina speaking mandarin dgn dia ekekeke



pas isi form, dapat la goodies beg color biru....pastu ktrang tgk show sabung ayam...show ni orang thailand yang perform :D best tau...real mcm ayam depa ni....



gitu la ceta nya....pakej yg depa offer semua mahal2...aku ni jenis bajet nye org.baik la aku riki2 internet n wat pakej sendiri je...

owh ktrang ada singgah kat satu booth ni...biasa la nk jual pakej percutian kan.bila aku ckp aku g krabi kos dia rm283, dia x percaya...terus dia tny

dia : bape 1 malam chalet?
aku : rm70
dia : bape hari kat sana?
aku : 3h 2m...
dia : sehari 70...2 mlm dah rm140 seorang...kalo ambik pakej dia free je penginapan...
aku : 70 tu 1 malam.kami dok 1 bilik 4 org.so sorang rm17.50...2 malam baru rm35...

terus dia diam....eeiii byk mende la ktrang argue...last2 dia blah...ada dia suruh ktrang sign up pakej percutian utk 50thn = 21k?gile ke apa...siap suggest wat loan....wakk luuuu...walaupn aku kaki jalan tp esok2 umur aku 60thn xkan nk jalan lagi...muda2 boleh laaaaaaaaaaaa........

sebabkn dh kene dgr depa membebel, dia kasi la percutian 3h2m free kat ktrang....hehehe

rasanya lepas ni tak redah matta fair....semua nya mahal2 :p

10 comments:

  1. emy pegi ari apa?muza pg ari jummat ari tu...muz atgk yg dlm negara jer emy..amik cherating punya,impiana...

    byk yg offer smpai bln 12 je..muza nk pegi bln 3 next year...yelah kene tgk betul2..mmg ade yg mahal..

    ReplyDelete
  2. taiwan.. bole la.. mungkin dulu dah banyak kali g.. so bosan.. suggest lagi g jepun walupun hazab currency nya...

    ReplyDelete
  3. muza,
    sama la kite g ari jumaat.pas keje terus shoot ke PWTC...

    aah eh, nape x terpikir nk ke cherating??hehehe

    tp rasanya byk mahal la...kalo pakej la..kalo penginapan ada gak yg murah2

    ReplyDelete
  4. dunhill guy,
    jepun mahal kan....ermmm

    ReplyDelete
  5. jepun sangat mahal... tp best... korea not bad gak.. tp taiwan... dull sikit la...

    ReplyDelete
  6. x tahu nape ntah x terbuka ati nk ke korea...

    suatu hari nanti mungkin :D

    banyak gak kamu berjalan ye...lg best :)

    ReplyDelete
  7. MAS cabin crew. so dah merata2 bejalan.. :P MH tu stand for MAS nyer code.

    ReplyDelete
  8. la yeke...nape skang dah x jadi crew lagi??tukar bidang ke :)

    ReplyDelete