Tuesday, December 2, 2014

# Aqiqah Ahmad Jibreel

Alhamdulillah...settle 1 event besar...dah plan nak buat bulan 12...sampai amat dah 4bulan, majlis aqiqah tak settle lagi :)


tup tup bulan 12 semua dewan full...free pon ujung bulan 11....ktrang ON je dan persiapan dalam masa 2 minggu...cari quotation harga semua, tempah dewan kat surau  then terus je buat....majlis buat kecil2an je...yang utama sedara mara kene jemput + jiran2 dekat + orang surau..... :)

Catering, ktrang order -- ALYA JAYA CATERING....masakan diorang not bad gak...  menu --
nasi beriani, ayam masak merah, kambing masak kuzi, dalca, buah2, air punch

ktrng buat sekor kambing golek. menu ni sekejapan je licin...sape sampai lewat, x merasa kambing golek.... :( dia bagi sekali salad + limau + roti perancis...sos blackpeper

Desert -- ktrang order sendiri.... ada talam tokyo + talam suji (sedap n tempah kat jiran), talam keladi orang kasi, kuih kole kacang (ibu buat), brownies (sepupu bagi), cupcake coklat (mak ake alin sponsor) dan pulut kuning n rendang daging ibu buat....

Khemah -- orang surau sediakan 1 khemah + bawah bumbung tu leh makan gak + dalam dewan tepi surau....

event kali ni 1 gambar pon aku x snap..gmbar buffet ke gambar kat luar smua xde sebab tetibe macam bzy mentopup makanan :p

Goodies -- adik aku order paper beg tempah nama tu + isi dia bagi sumi/jelly 1 pack...simple kan?


Buaian berendoi -- yang ni mamalong sponsor...nak tengok canje kesayangan dalam buaian rela kuar duit tempah ni hehehe

yang ni order kat instagram --dodoicmaryam_deco...harga berpatutan...sesuai la dengan bajet ciput aku :p


RM199....leh usha kat insta dia kalau berminat :)

pasal tema plak, adik aku nak semua pakai meron...alahai...aku mana de color meron kan...dah satu hal plak aku kene cari baju....wawawa

rezeki aku ibu bagi RM50...wakakaka....tu buat tambahan je la...sekali usha2 jubah ada bawah rm50 tapi kain melekat badan plak....round2 terjumpa blouse RM30...beli selendang rm30...pakai kain skirt yang ada...settle!! kos beli baju n selendang baru rm6o je :)

selim tak saya...???muahahaha

sampai masa 30 November 2014 - Ahad....lepas zuhur ada doa selamat sikit dan majlis makan pon bermula.....

ktrang tak de panggil orang marhaban....ni memang nak jamu orang makan je...alhamdulillah semua smooth je....makanan memang cukup + dapat la sedara mara tapau bawa balik :)

 canje mucum semua orang ni....

untung amat sbb dia cucu 1st kan...semua orang sibuk nak bagi perhatian kat dia hehe....dalam penat2 pon still main dengan dia...suka gelak ni.....macam mamalong dia gak.....




petang tukar baju....sbb dah mucuk macam amat ni...



dan begambar je selagi ada orang nak snapkan hehehe


 


 
Tq pui sudi datang....
pui memang dah sign kontrak pengapit aku selamanya wakakaka

aku ada sorang anak buah sepupu -- bais....dia ni memang manja terlebih....nampak aku peluk la...aku pn rajin dukung dia la...kalo nak kene marah je, mesti dia cakap -- abang nak acik emy.... dah terselamat dari kene marah kannnnnn.....hahahaha

 acik emy sayang bais tau...bais baby acik emy... -- aku suka cakap ni kat dia. terus dia lentok kat bahu aku....alolololo...geram la bais ni...

dan sekeping gambar 1 family....buat kenangan.....

^
^
^
^
^
^
^
^



Tu je....settle majlis terus kemas2 n malamnye semua pengsan termasuk amat....muahahaha



canje penat ye layan orang...cian dia......

Alhamdulillah majlis settle.....lepas ni kene la menabung nak celebrate Amat turn 1 plak ekekekeke

ibu-- pening along ko ni..esok anak dia tak tau la cmne dia nak..semua nak nmpak grand

hahahahahha

ye la....aku mmg bising lapik meja camne...ada ke tikar..ada ke scallop...itu x kena ini x kena....aku memang suka event2 ni...kalo leh bajet ciput tp nampak wow...

agak2 bleh tak camtu?? hehehehe

tata..... (^_^)

No comments:

Post a Comment