Thursday, October 17, 2013

Cuti-cuti Aidiladha (^_^)

Salam Aidiladha :)

semalam aku dah masuk keje tapi mood keje kelaut....biasa la ramai yang cuti mood pon xde :p

aku cuti dari sabtu sampai selasa je....so sabtu n ahad tu aku dah tekad nak mengemas bilik comel aku....dan paling tragis nye aku kene pasang rak ikea yang aku beli 3bulan yang lepas muahahahha

sabtu......buang barang2 tak guna...selongkar semua tempat + pasang rak...

dan hasilnya.....

sukaaa sgt sbb dari brang banyak2 dah tersusun macam ni...asyik la dok pndang rak tu dari atas katil muaaahhaha....dah penat kemas alang belnja makan pizza....tq alang!

ahad....bangun2 pagi tengok mak aku dh siap masak....nasi lemak home-made makan sampai malam :p


arini aku punggah almari baju plak....nak kuarkn baju2 yang aku dah tak muat + tak nak pakai....nak sedekah baju tu dah buruk...so aku buang je la....dapat la satu plastik besar.....legaaa....dah kemas2 ada 3 tshirt + 2 blouse tak pakai lagi....tak pe...sampai masa nanti aku pakai punye hehe

tv ni jadi aquarium je la...x kose nak tgk tv dlm bilik

aku mengemas mmg slow motion sikit...rasa nak kemas, aku kemas...kalo penat tgk tv dulu...tido ke...pastu sambung balik...tu yg sampai dua hari hahaha

isnin.....bangun2 mandi n terus shoot balik kg...


singgah umah ayah ngah...nak main dengan bais & dhia jap...


ptg balik umah acik membuta seround....hehe

pastu buka puasa ramai2 sambil layan love u mr arrogant! gile la aku dgn ceta ni muahahaha

menu buka puasa
ikan cencaru asam pedas + kerabu maggie + cekodok udang...
cendol pulut durian

malam....aku g lepak umah lela...nak jumpa susah...lela plak skang dah pindah duduk perlis....jauh dah kami....sampai kul 11 lebih gak la berborak...ujung2 dpt makan nasi impit rendang ayam dan pulut makanan tradisional org sabah...sedap!

hari raya aidiladha......

pagi2 aku dah mandi2 dan shoot g masjid...terawal plak tahun ni...merasa la dok saf depan hehe

balik solat raya, terus jamu selera....menu -->nasi impit + rendang ayam + rendang kerang + kerisik + kek coklat n kek oren

 family aku + alang + family acik
muka rasmi setiap kali raya :p

 pakaian rasmi raya haji --> jubah

tido seround dulu hehe....kul 12 lebih g lunch kat rumah ayah ngah....


kat masjid masih lagi melapah lembu....

menu umah ayah ngah best giler....sepupu aku dah x betol...masak macam2....

ada --> ketupat + kari ayam + rendang kerang
nasi tomato + ayam masak merah
kek -->pandan coklat + red velvet + coklat indulgence

tak takut gemuk??? apa tu gemuk? muahahahahaha

 mereka yang kebosanan....
turn adik aku raya sini plak :p

dhia bambam yang baik sgt....tak nyusahkan org...diam jeeee

 makan lagi....

balik dari rumah ayah ngah, aku tido lagi seround hahahahah

ibu kejut suruh bangun makan...sup tulang dah siap...diulangi bangun makan....ekeke

aku mandi2 pastu makan...dan ready nak gerak balik KL...

 sumpah sedap!!

pukul 6.30pm aku dah selamat ada kat KL...

punggah beg teringat sepupu aku tapaukan kek red velvet n coklat indulgence....walaupun kek xsama SR, rasa tu dah sedap kat tekak aku :)

dah malam baru teringat rugi tak tapau nasi minyak n ayam masak merah ekekek


rumusan :

1. rajin....kali ni aku rajin mengemas hehhe
2. kuat tido....ngantuk lain macam...asyik nk pejam mata je....
3. kuat makan....apa tu kurus?apa tu gemuk? tak tau....ekeke
4.berat naik itu pasti....dari semalam togok air masak...dah turun 1kg...tips nak turun berat minum air masak berliter2 ekekeke
5. best nye cuti!

tamat cuti raya.....

No comments:

Post a Comment