Wednesday, July 31, 2013

JJCM : Penang kami datang.... final!

ok aku habiskan dalam entry ni :p

lepas asar lebih kurang pukul 5ptg, ktrang keluar balik. 1st port ktrng pergi Bazar Chawrasta. tujuan nye nak cari buku-buku lama yang dijual murah..ha kat sini la...

kalau korang biasa beli jeruk kat tingkat bawah, sila naik tingkat 1....punya banyak buku2 lama yang dijual...means buku2 tu dah xde dicetak lagi...tu laa yang ada pon....harga dijual ikut buku  :)




kakak ina kirim buku lama...dia nak buku Tragedi 13 May :)

so dah xde bukunya, ktrang terus la turun balik. nak borong jeruk siap2 :)

sekitar bazar chawrasta dah ada jeruk melayu. alhamdulillah...dah ada pilihan org melayu kan. dulu tak de...huuuhu

terus ktrang beli jeruk...bekalan nak bawa balik KL...




settle beli jeruk, ateh shopping tshirt i love penang hehe....aku biasala beli fridge magnet kat sekitar bazar chawrasta ni :)
ktrang meneruskan perjalanan ke Gurney Drive...plan nak p makan passembor :)







ktrng beli nasi lemak ayam 1, passembor1 dan minum air....saje nak layan tekak petang2....
pastu diorang beli putu mayam....adoii la sumpah sedap...tak tahu nak cari kat kl kat mana....sbb pe aku kata sedap, sbb gula melaka dia tu lainnn....sampai skang teringat2 :(


 settle makan, ktrang meneruskan perjalanan ke
Batu Ferrighi....

plan asal macam nak cuci mata kat night market tu, tapi semua pon macam malas nak kuar....lagi satu macam tak de yang menarik pon nak beli...so ktrang pusing2 je la...singgah solat maghrib-isyak kat masjid terapung....


dan terus ktrang bergerak pulang...tapi ktrang nak singgah makan nasi kandar yang jadi sebutan ramai.... Nasi Kandar Beratur :)
ktrang sampai awal gak tapi time tu pon dah ada yang beratur pnjang....nak gak aku rasa penangan nasi kandar ni.ramai kata lagi sedap dari nasi kandar feveret aku....nasi kandar line clear hehehe
 tapi ada kisah plak :(

ktrang beratur lebih kurang 45minit, baru la dapat sampai ke depan. elok lagi 2 orang sebelum kami, rombongan lipas keluar dari sarang...ini bukan aku nak buat cerita tapi realiti!

banyak giler lipas keluar dari lubang2 tepi tu...time tu ateh dah bebel2...geli kot ko nak makan...aku pon rasa geli teramat....tapi pikir dah lama beratur n teringin nak rasa aku teruskan la jugak...

ktrang beli 2 nasi je...aku lauk ayam....ina lauk sotong n decide nak share....

sudahnya mood kelaut memikirkn lipas tadi...lipas tu siap naik atas tempat lauk2 tu tau...pekerja kedai tu buat dekkk je....huhuhu. semua orang tetap order makanan walaupun nmpak lipas tu berlari-larian kat cermin lauk! wawawawa.....

so sebab tu ktrang makn pon tak habis...geli...main kuis2 je...dan result dia bagi aku x capai piawaian :(

balik dengan keadaan hampa....then terus ktrng rehat kat hotel.....

esoknya....6.30am ktrang dah bangun...solat subuh dan terus siap2 nak checkout...


lepas settle checkout, ktrang nak teruskan misi....mencari nas kandar hahahaha

malam td frust tok sah ckap la kan...so sebelum balik KL harus laaaaaaaaaaaaa layan Nasi Kandar seround :p

aku ajak la deme makan nasi kandar line clear....selama aku ke penang, wajib makan sini :p





baru la masing2 puas hati....sedap dan kene selera kami...pepagi layan nasi kandar, memang orang penang sejati ekekeke

lepas settle makan, ktrang terus meninggalkan Penang...kalini keluar ikut jambatan pulak...

selamat tinggal Penang... Insya Allah panjang umur hujung tahun ni saya datang lagi ekekekek

balik tu singgah RnR Bukit Gantang (kalau x silap). beli buah2an...kat sini lagi selesa dari tapah...tapi tak jual plak jambu jeruk tu....so kene la singgah jugak....beli kat kedai buah makcik ni...

boleh eh makcik tu tegur...

"tengah cuti sem ke?"

semua dah gelak... "tak makcik...ktrang dah beranak pinak dah....saje jalan2 dengn kawan2" -- kecuali aku la kan ekekeke

pastu ktrang singgah Tapah beli jambu jeruk....dan aku drive sampai la KL..... :)

bulat bebenor muka aku ekeke

dan...tamatla JJCM kami ke Penang  :)

total hangus untuk minyak + hotel + makan + entrance = rm120/pax. Tol ita sponsor...tq cik ta hehehe

dan...time pergi ni aku bawa rm100 untuk shopping....apa yang aku dapat?

jeruk utk rumah n kawan2 opis...buah2an....FM utk KKS :)

dan segala INFO aku refer blog Wahida je...sebab dia kasi details.malas dah nak google sana sini. aku pilih je mana aku nak pergi. ada juga tempat aku dah sampai so dah dapat gambaran la kan :D.... klik SINI untuk ke blog beliau...cari la kat sana pasal Penang, semua ada :)

dan.....

......TAMAT.....

10 comments:

  1. meriah sangt wak hehe

    baru singgah sini eh..
    hai wak gelas :D

    ReplyDelete
  2. eeeH malunye wak, iye iye wak baru singgah ni tumpang lalu yee..,ehHHee

    ReplyDelete

  3. singgah la selalu ye...tapi sini gmbar nye x secantik di blog wak
    ekekeke

    ReplyDelete
  4. Ehhh wak pun ada sini heeee femes betul wak skrg
    Jm belum lg pusing2 area penang tu nanti leh refer entry jjcm penang ni klau nk ke sana :-)

    ReplyDelete
  5. JM,
    wak ni femes amous ye hehe

    sila2 ke penang....syurga makanan :)

    ReplyDelete
  6. Last ke Penang tahun lepas kalau tak silap. Me and hubby used to ask our dua pupu who host us during our trip on Nasi Kandar Beratur. Suruh la dia bawak kitaorang gi. Dia reply cakap, local tak gi pun makan situ, banyak orang luar jek. Tahap cleanliness tak mencapai piawaian. Lagi plak, dua pupu husband ni keje hospital. Dia cakap, better gi tempat lain yg lagi best, murah and bersih. Itu kira ok lagik, lipas jek, kalau tikus? Uwarggggh!

    ReplyDelete
  7. zaraab,

    memang kotor la gamaknya...tapi lipas keluar tu mcm segerombolan menyerang kedai makan...semua buat x nmpak je...wawa

    tu baru lipas kan....kalau tikus???pengsan!hehehe

    tapi nama sy nak g lagi nasi kandar beratur tak le...trauma lipas hehehe

    ReplyDelete
  8. Mana asikah.? Tak ikut ke

    ReplyDelete
  9. anoy,

    asikah x follow...kks yg lain pon x follow.ni group lain :)

    ReplyDelete