Wednesday, July 24, 2013

Eksplorasi Tanpa Noktah - HATI

suka sangat aku baca bait-bait ayat ni.
makna mendalam....tapi last2 tersenyum....
aku share kat sini sebab lenkali leh baca lagi...dan lagi....dan lagi....

salam 15 Ramadhan..... (^_~)
 
aku, lari lintang pukang,
aku, jerit pekik lolong,
aku, kelam kabut huru hara,
aku, pantang itu ini sana sini,

dia, jalan - jalan carik makan,
dia, bisik - bisik senyap sunyi,
dia, lurus tegak satu arah,
dia, semua langgar semua boleh,

ada masa aku benci betul dengan dia.
tapi,
banyak masa aku suka sangat dengan dia.

orang kata, tak kenal maka tak cinta,
aku kata, dah kenal maka dah cinta.

mungkin sebelum aku kenal dia, aku tak kenal apa itu jalan- jalan sebab aku berlari,
tak kenal apa itu bisik sebab aku pekik, tak kenal apa itu lurus sebab aku kabut, tak kenal apa itu boleh sebab aku berpantang.

jadi aku kenal dia betul - betul, supaya aku kenal apa yang aku belum pernah kenal sebelum ini. makin lama, makin banyak aku kenal. makin lama, makin aku cinta.

moga perkenalan kami takkan ada penghujungnya, sebab dia... ekplorasi yang tak mungkin akan habis perkenalannya.

Ekplorasi tanpa noktah
HATI

credit to blog Dira
ketik sini
24 September 2011

2 comments: