Wednesday, August 15, 2012

Raya tahun ni agak sunggul

tahun ni bajet aku sangat ketat!

1st aku tak berbisnes pon raya ni... 2nd bonus + duit raya mmg xde... 3rd aku x saving pon utk raya hehehe

kuih raya aku tak beli 1 jenis pon...termasuk tart kegemaran....
sorry sepupu2 kecik....tahun ni kak emy x dapt nk sponsor m3rcun sbb kak emy dah x business m3rcun....alasan malas!

ye....tiap2 tahun aku wat business mercun....wakaka.tp tahun ni aku insap sikit...ada la 3-4 royalty customer.so aku tolong ambik stok n pass kat diorang...duit bg tokey...utk aku xde :p

perbelnjaan raya aku kali ni memang paling rendah sepanjang aku bekerjaya wakaka

tudung awning 1 = rm10
selendang 2 = rm20
brooch kecik 2 = rm2
baju kurung murah 2 pasang = rm65 (50 makcik cover, aku topup 15 je)
TOTAL = rm 47 jeeeeeee.....

duit raya pon aku bajet kaw2...tukar dengan member aku rm250 je...

so total kerugian menjelang raya = RM 297...

memang aku tak kisah dah...raya x raya belakang kira...skang ni aku nak kasi uchuk turbo aku beraya je....

sebab....

KENE RENEW INSURANCE & ROADTAX!!!!!!!!!!!!! wawawawawa......

tahun lepas syok la beraya kete baru...tahun ni nangis la sorang2 ekeke

aku renew guna MyEG Services....memang superb la!


arini aku renew online....esok dah sampai umah aku...memang terbaekk....


so melayang rm920 untuk kete....kang tak renew x dapat kt beraya kan..... (^_^)


tahun depan aku akan pastikan aku x semiskin tahun ni ekeke...tp sebenarnya bagus gak tak berduit ni...selera otomatik mati...ibarat xde nafsu nak beli baju cantik2...hehhe

tu je...tata...

#musnah plan nak balik johor tahun ni...ekeke

1 comment: