Tuesday, August 24, 2010

Ahad yang rajin

ahad lepas bebetol aku manfaatkan hari minggu aku :)

bangun pagi...terus mendobi kain baju, basuh pinggan mangkuk, kemas rumah dan blablabla....pe surirumah buat aku buat le :p

ibu plak wat keje dia kat bilik depan.memang aku layan diri aku je la.na dah chow balik Nilai.

siap semua, aku terus kuarkan kotak kasut bawah katil.dalam kotak tu aku letakkan surat menyurat-bil2-surat cinta-surat ptptn-dan segala mak nenek surat la.aku nak filling kasi cun!


bila tengok balik semua surat2 tu terus terpikir kalo la kaya dah lama aku settlekan ptptn ni.menyakitkan jiwa je tengok baki yang aku rasa tak pernah susut muahahaha



settle filling tu, tetibe rajin.cari buku dalam almari.aku nak buat buku resipi.mana2 resipi yang aku dapat aku nak satukan.idea ni datang bila sepupu aku cakap yang arwah ngah tak tinggal kan satu pon buku resipi pe kuih/kek dia buat.dah la sedap.rugi3...so aku catat sikit2 resipi aku dapat aku nak simpan.... :)


settle semua, aku siap2 pergi kedai.cari sayur.cari kelapa.suratkhabar.daun pandan dll....

petang2 aku baring kejap.pastu masuk dapur.tengok2 mak aku tengah masak bubur pisang.mak aku kata asyik bising je tak dapat bubur, biar dia masak...muahaha.sebabnya dari awal puasa lagi aku mencari bubur pisang.ada beli kat param tapi manis dia tuhan je tahu.sampai tak boleh nk hirup huhuu

tapi dah bgtau mak aku siap2 "ibu, orang tak nak manis"

memang tak manis pon.ngam2 soi je :)

buka makan semangkuk ni, lepas berbuka makan lagi dan sahur pon makan.
hilang kempunan aku ekeke

pastu aku buat sandwich.ibu lak goreng tauhu.buat tauhu sumbat.pastu aku masuk dapur masak Nasi Ujang...sedap tau nasi ni.simple je tapi cedapppp....ni idea dari cikin... :)


air lak aku wat air limau nipis.sikit je gula.asyik air masak je.boring lak :p

dan berbuka la kami 2 beranak.tapi makan penuh meja.sesekali dapat masuk dapur best3.....

tauhu sumbat - sandwich - bubur pisang - tepung pelita jiran kasi

# minggu ni semua aku teringin aku dapat.bubur pisang, tauhu sumbat dan beehun goreng.beehun tu mak aku goreng ari sabtu :) thanks mama!hahaha

5 comments:

  1. sedapnye bubur pisang tu emy. aku sejak akhir² asik rasa nk mkn mknn manis je. isk.

    ReplyDelete
  2. tgk fb emy td mcm teringin jek nk try resepi2 tu.. kena tunggu mood dtg dulu.. hehe

    ReplyDelete
  3. amboi rajinnye filing...samalh pelik ptptn tu rase mcm xsurut jer..nyampah...

    ReplyDelete
  4. org x panggil bubur pisang tp 'pengat pisang'ler..hehe,,bes2 ade ibu yg msak..rndu la nk mkn mskan ibu..huhu

    ReplyDelete
  5. sedap tuh bubur pisang....lelagi mak yg wat...aye suka :)~mak~

    ReplyDelete