Friday, June 27, 2014

# Sembang Orang Bujang : Kabinet Dapur

eceh...tajukkkk hehhe

dari aku zaman study lagi, aku memang suka hiasan rumah. suka tengok majalah deco2 tu...entah rasa kalau rumah tu cantik n sweet, seronok je kan....

tapi.....rumah aku kecik so aku x suka rumah yang serabut2....kalau g rumah orang yg umah kecik tapi penuh barang, aku sendiri rasa rimas....korang rasa tak?

kalo korang tak kisah tak pe, aku kisah muahahahah

so masa mula2 nak masuk rumah ni 2008, aku dah plan aku nak kurangkan barang2 supaya rumah aku ruang nye luas walaupun duduk 2orang je (weekdays)...kalau ramai pun 5orang (weekend) hehehe

dan diam tak diam, rezeki plak bila aku dapat beli rumah sendiri 2013...duduk dah lama beli je baru last year :D

dah ada rumah haruslaaaaaaaaaaaaaa nak mencantikkan rumah kan...so aku target 1st sekali....kabinet dapur!

mula survey2....konon raya ni nak WOW la kan...sekali hampa....rumah sekangkang kera je tapi rege semua tak masuk akal....aduhh....dry kitchen 6 1/2kaki + wet kitchen 5 1/2kaki = rm5000++. rasa macam nak nangissss je dengar rege tu hehehe

so terpaksa la aku lupakan hasrat beraya dengan dapur....budget ciput je....so takat tengok gambar je la....kalau nanti cukup bajet leh la aku teruskan niat murni tu....

nah cuci mata...dapur rumah orang ekekekke

 sukaa... tapi kurang sikit kalau ada jalur2 ni

 simple...like

 like...

 dapat macam ni pon ok

 up!

 dry kitchen....tp tak mo jalur2

 suka...

 up!
 like!

 gambar2 ni aku cilok dari ehsan google & instagram.....geram je aku tengok tauu.....

kalau boleh memang nak hitam-putih...biar nampak dapur tu besar... :)

takpe2...aku nak selalu berzikir pasal dapur....mana la tau tetibe dapat duit kan....merasa la aku pasang kabinet dapur ni....heheh

Salam Ramadhan yea....... (^_^)  

5 comments:

  1. First : Tahniah Mey kerana telah berjaya memilik rumah sendiri :-)
    Second : kalau kabinet dapur cantik baru rasa teruja nak memasak kan..semua kabinet dapur skrg mahal even kecik je...kalau byk duit mmg dh tak pikir panjang kan. Semua pic cantik2...geram je semua...tapi perlu survey betul2 sampai puas hati...ehem2..dh start nk deco umah nampak heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la JM...mahal sgt rasanya 5k tu...baik la kt tgk negara org dari buat dapur hehe

      tapi akan diusahakan la....sbb mmg teringin nak dapur comey2 n cun2 kan....

      start deco? pasang impian je baru ni ekekekke

      Delete
  2. Wahh.. impian kito sama..suke bab2 mngemas n mhias lg2 bab2 kc ni..haha..kalo blh periuk belanga kuali bagai malas nak bubuh ats kc..smpi cmtu sekali tuhhh..cm gile kuasa kan bab2 dpurni..haha

    ReplyDelete
  3. Geram kan tengok dapur comey2....hehe

    akak pon...nak kc then tgk dapur membara je macak2 hehehe

    ReplyDelete
  4. teringin nak ada kabinet dapur yang cantik

    jom sertai peraduan TONTON DAN MENANG !!!

    ReplyDelete