Monday, November 18, 2013

Short Break 2013 : KL - Seremban

tadaaaa......

lama betol aku tak update. 1 sebab je --> kemalasan yg tak leh dibendung...ada rasa nak update n cerita memang banyak. tapi tu la...tu la dia hehe

aku skang dah jarang sangat datang awal. so sampai2 dah pukul 9..sarapan laju2 dah duduk kat meja. mana nya nak hupdate blog..

kat rumah ada laptop. streamyx on 24/7 tapi tak de sape nak guna. melainkan adik2 aku balik masing2 donload movie...time tu tenet slow macam siput sedut. kadang2 3 laptop ON...hp lagi...huhuhu....ada gak deme offer up to unifi tapi yg streamyx pon tak de sape nak guna...so lupakan...tak yah membazir n kurangkan belnja bulanan ekekeke. skang ni utk streamyx rm70 sebulan :)

so sebab dah rindu nak membebel, aku hupdate le...awal bulan aritu aku sempat larikan diri ke Seremban....pui kan keje sana...company provide hotel...so nape ktrang tak nak datang lepak kan?

kebetulan company aku bagi off day isnin tu...sabtu deepavali - isnin cuti free - selasa awal muharam..so aku discuss dengan miza, ahad-selasa lepak seremban....sabtu kt berkasih sayang dengan family dulu hehehe

miza & pui apply leave..nasib baik bos masing2 baik...cuti pon approved :D

tu dia mem besar :p

pui jumaat pas keje balik KL...ahad g seremban balik dengan kami...otw nak ke seremban, singgah kenduri kawan miza..ktrang tak turun sebab pakaian tak berapa senonoh hehe. 

aku seboleh2 akan menolak pakai seluar g kenduri. aku tak nak budaya berbaju kurung tu nanti dah tak ada...mcm sekarng ramai g kenduri pakai jeans...ohhh.....sakit mata tgk tau!

kami meneruskan perjalanan...sejam je pon...selamat sampai hotel pui....

 

 

penginapan dia wow sangat...hotel sutera...lokasi kat seremban 2...dekat betol dengan Aeon Seremban 2...kalau jalan kaki, 5minit je :)


letak barang dalam bilik, terus ktrang lunch...pagi tu gigih aku masak...deme request nasi kerabu...ok la simple je...tapi lauk miza kene bawa....nak lunch kat depan swimming pool pelissss......

 nasi kerabu aku masak
daging blackpeper miza buat
tapau kedai paru sambal


elok habis makan, hujan pon turun.....ktrang santai2 dalam bilik dulu...hujan reda apa lagi terjun kolam la!


aku kejap je berendam....terus aku naik...ambik plak pe yang ada dalm peti...miza bawa buah salak...uisshh dap dap....

kalau la boleh selalu mcm ni kan :p

pas maghrib ktrang plan nak makan satay tulang kat senawang... sayangnya hujan turun lebat...terus makan nasi kerabu aku yg baki lunch tadi...licinnnn....dapt la isi perut memasing....

8.30 hujan still x berhenti....ktrang redah je la....

aku dapat info kat blog brother ni....aku ikut arahan dia sebijik-sebijik...alhamdulillah sampai dengan jayanya....klik sini kalau nak ke Satay Tulang Jelebu di Senawang :)

kalau orang seremban/senawang dah biasa kot satay tulang ni...aku plak 1st time nak try....aku kan tamak order satay tulang 15 cucuk + satay ayam 15 cucuk + nasi impit....up lagi dengan otak otak 15...so banyangkn la banyak gile makanan nak habiskan....makan sampai bergaduh sbb tak de sape nak makan ekekeke


 intro 5 otak2 je dulu. sedap plak up lagi 10 hehee

 kene minum air panas...teh o limau...baru tak muak 

 control ayu b4 makan...

jangan salahkan makanan kalau badan gemuk ahak ahak
-
-
-
-
-
-
-
licin!

perut kenyang, hati senang...jom la balik ke seremban....kalau dari seremban ke senawang dalam 15-20 minit je....so dekat je... :)

pergi ktrang masuk highway n ikut macam blog tu....balik ktrang on WAZE...so dia bawa ikut jalan dalam....tu yang dekat sikit...cari jalan lain pon sebab tengok jem giler hiway PLUS nak menghala ke KL....tu terpaksa on WAZE :)

sampai bilik tukar baju dan terus membuta...sempat layan tv dulu.... :p

esoknya ktrang cuci mata kat Melaka....tunggu next entry ok

2 comments:

  1. tak sangka ada hotel cantik kat S2 tu ye....sedapnya nampak nasi kerabu tu...homemade lagi...sate tulang tu pada saya, biasa je...tak puas lah makan takde isi sgt!hehehe mcm makan rangka ayam grg tu....hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. DJ,
      sebab tu standby order satay ayam 15 cucuk...takut x cukup makan ekeke.. rasa rempah sampai ke tulang...dap dap....

      lawa kan hotel tu...hotel biasa2 je tu sebenarnya :) satu malam rm120 kalau x silap :)

      Delete