Friday, August 16, 2013

Raya..Raya..Raya... 2013

assalamualaikum.....

Selamat hari raya semua hehehe.... *poyo!

syok betol aku baca blog2 yang dah update kisah raya. lagi2 mana yang kuat beraya tu, aku rasa kejelesan tetiba haha..sebab pe? aku memang tiap2 tahun tak tahu nak beraya mana :(

kalau raya sebelah Selangor, time raya semua pakcik n makcik aku balik. so rumah deme dah tak leh berkunjung melainkan deme panggil makan2 n tunggu diorang balik umah masing2 kan....

so aku tetap nak hupdate kisah raya hehehe

gigih berlilit bagai hahaha

setiap tahun sebelum pulang ke kampung, benda wajib kene buat adalah beraya dengan ayah dulu....


2001 - 2013....
diam tak diam dah jadi rutin 12tahun kene beraya dulu b4 balik kampung

dulu masa memula ayah aku tak de, ktrng g kubur naik bas. pastu kene jalan kaki masuk dalam..tapi sejak 3 thn kebelakangn ni je alhamdulillah aku dah ada keta kan. so mudah :)

lepas beraya dengan ayah, terus shoot balik kampung selangor....yibaaaa!!!

ktrang buka puasa dalam kete n sambung makan kat rumah acik..pastu aku g rumah ayah ngah. konon nak buat kek sudahnya kemalasan melampau2....lepak je le tengok tv :p

main bunga api seround dua pastu terus balik rumah acik... :)

***************************************
dan pagi raya......

bangun terus capai penyapu... g kemas ruang depan....ikut mata memang mengantuk..tapi gagah la juga kan hehe...settle kemas rumah terus siap2 g masjid nak solat raya...
 kemas sorang2...pastu puas hati sebab dah bersih hehe
settle solat raya, balik rumah siap2...makan2...pastu lepak tgk tv...pastu family acik balik umah mertua jap...family ayah ngah plak sampai :)


 tahun ni ada anak-buah-sepupu baru...dhia...

pastu ktrang posing2 ...

1st...aku 1 family...adik aku tahun ni raya kat pahang...rumah mertua...sedih dgr kisah dia di pagi raya muahahahahha



pastu pic dengan sepupu2 aku le...ala sape je pon ada kan...yang lain malas nk join :p







 lepas ayah ngah balik, aku salin baju terus layan mata....dapat la lena 2jam ekekeke

pastu pak uteh sampai...tak lama pastu uda pon sampai....
acik yang g umah mertua pon dah balik ke rumah semula...mertua dok KL leh la balik ari :)
ucu n pak itam beraya rumah mertua...ucu balik perak...pak itam  balik kedah :D

so pas maghrib, raya umah ayah ngah plak....

 kami tak kan terpisah...
ni la baju raya yang disponsor alang...adik pon sama...
kalo tak beli, pakai la baju lama hahahha


 acik-alang-ibu-uda-pokteh = adik beradik
ayah ngah abg/adik ipar...arwah ngah dah pergi tinggalkn kami 6thn yang lepas :(


 ketawa bersama-menangis bersama-membesar bersama....

sorry kalau aku ajar ko mencarut hahahaha

 3 sisters!

 pokteh & mokteh

 abang baiss....adik dhia...dah ada adik ok

budak2 kat luar main bunga api + mercun. untung la abg apik sponsor & kak emy blnje hehe...

terus balik rumah semula...dan zzzzz......

habis raya pertama..... :)

kan aku cakap, raya aku tak berjalan sangat kan...orang lain aku baca sampai berlengas kuar beraya...ktrang?berlengas sbb makan byk pastu  berpeluh2...ekekeke

No comments:

Post a Comment