Sunday, July 29, 2012

Lawatan Sambil Belajar : Istana Negara

aku dah memang ketinggalan keretapi update pasal lawatan sambil belajar ni :D

aritu kalau semua sedia maklum, Istana Negara di buka untuk orang awam masuk bermula 16 April - 15 Jun 2012....

dan sempat la aku bawa ibu n adik g sana...itu pon ibu yang beria nak tengok sendiri....ok jom!

tapi yang sedih sikit....jauh kot kene parking kete..umat manusia sikit punya ramai....tapi bila jumpa sign kat kete orang, 10,000 steps sehari...maka ok je menapak jauh hehhe


dan sampai kami di pintu masuk Istana Negara.....

elok melepasi pagar kene ke kaunter pendaftaran dan bagitau bape orang dan dapat 1 phamplet...so menapak la masuk ke dalam Istana ni

dengan kepadatan manusia nye, jom la kta explore apa yang ada dalm Istana Negara ni.memula aku baca gak...last2 malehhh ehehe



dan photo kami sebagai kenangan...macam biasa na tetap tak join ktrang....

owh lupa ye...masa nak masuk kalo nak ambik gambar pakai HP/camera/videocam dikenakan bayaran rm3...so kene bayar b4 masuk....ktrang tak lama kat sini...dalam sejam je kot pastu terus shoot balik...penuh sgt umat manusia...tu yg jadi malas nak melepak dalam tu....

elok nak jalan keluar, aku nmpak akak ni nak berposing depan tu...sah2 la ada sign di letak tp wat x faham je...lagi kata x boleh, lagi orang nak buat kan....ekekeke

sebelum pulang...sempat bergambar depan pintu pagar besar...

tu je lawatan sambil belajar aku ekekeke.....



No comments:

Post a Comment