Wednesday, May 16, 2012

Mentang-mentang la aku gemuk :(

kisah ni dah 2-3 minggu yang lepas

 aku jalan2 kat SOGO...dok la meriki blazer hitam..sejak dua menjak ni memang ada ceremony yang ko kene attend pastu kene pakai proper... b4 ni dah redah Metrojaya n JJ tp xde rezeki...yang jual semua slim2...aku kan big size :p

so aritu saje la aku g sogo...cuci mata...1st tempat aku g kat level perempuan tu kedai ERICA...miza ckp deme ada jual blazer besar...semangat ni singgah... pastu ternampk blazer plus...eh eh mesti ada size...

 "dik,ada blazer besar x?" aku
 "sebelah..." dia yang kurus
 "mana ye.." aku sambil melilau kat tepi2 tu..
 "sebelah...MS READ" aku terus terdiam...dan blah dr situ..mentang2 la aku BIG ko campak je aku terus kan kat MS READ....seyes mcm $%#$&&#...

sebab geram aku terus g usha kasut...terus beli ok..try ambik bayar...


elok lepas bayar aku still lalu depan ERICA tu tp terpndang kedai depan dia plak.... MOON..saje la lalu situ nk shortcut konon..alih-alih tersangkut dengn adik yang menegur...



"ye kak...tengok la..." budak tu
"sini ada jual blazer tak" aku
"ada kak..." terus dia tunjuk...


"ermm ada saiz?"
"ada...akak test dulu....kt ada sampai saiz 6..."

terus dia kasi aku cuba 4 dan 5....aku terus masuk fitting room...


 tak tahu nape kene cekak tangan cmtu hahahaha

elok je kan aku pakai ekeke...pastu budak ERICA tu dok pndang2 aku  bila aku gayakan blazer ni....ek eleh ko ingt aku gemuk tak de saiz ke??sesuka hati je campak aku ke MS READ....

aku tukar pakai tukar yang lain akhirnya aku rembat gak 1.. (tak de dlm gmbar)... terus bayar rm118.95...

tahu la aku gemuk tp bg la peluang aku test baju dul..blom pape dah suruh g kedai sebelah...ntah hape2 la promoter perasan bagus tu.... :p

# total kerugian aku hampir rm200....blazer n kasut kuning tu...terus rasa macam nyesal g SOGO sorang2 ekekeke

5 comments:

  1. kalau amik gambar cekak pinggang nampak lebih slim kot...:D mcm model gituuuu


    salam singgah n folow sini

    dr
    afasz.com

    ReplyDelete
  2. hehehehe....nmpak la slim sikit kan ekeke

    hai afasz :D

    ReplyDelete
  3. Memang g sogo takleh sorang..
    Ada hantu ikut.. bisik bisik suruh beli macam macam :D

    ReplyDelete
  4. mana ada gemuk tu???????????

    kalau haku yg gi erica tu sure budak salesgirl tu langsung tak nak cakap pun...

    hmmm ada ke saiz bajuku di sogo tu....

    ReplyDelete